نحوه واگذاری اداره شهرکهای صنعتی به صنعتگران

0

نحوه واگذاری اداره شهرکهای صنعتی به صنعتگران در جلسه مدیرعامل و مدیران شرکت شهرکهای صنعتی فارس با معاون صنایع کوچک و جمعی از اعضای هیات مدیره شرکتهای خدماتی شهرکهای صنعتی خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی فارس، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در این جلسه که در محل شرکت شهرکهای صنعتی فارس برگزار شد، گفت: واگذاری اداره شهرکهای صنعتی به صنعتگران، در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و کاهش تصدی گری بخش دولتی انجام می شود.

 علی صداقت پور با بیان اینکه براساس قانون اداره عمومی شهرکها و نواحی صنعتی که بیش از 50درصد از اراضی آنها واگذار یا دارای بیش از 15 واحد بهره بردار در شهرکهای صنعتی و 8 واحد بهره بردار در نواحی صنعتی باشند، به شرکتهای خدماتی که متشکل از صنعتگران مستقر در ان شهرک یا ناحیه صنعتی هستند واگذار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت شهرکهای صنعتی بعنوان نهاد حاکمیتی در این بخش، وظیفه نظارت بر فعالیت هیات مدیره های شرکت های خدماتی و نیز حمایت از فعالیت های آنها را بر عهده دارد گفت: واگذاری امور به صنعتگران می تواند بستر ساز مناسبی به منظور ارائه خدمات مناسب تر به صنعتگران را فراهم کند.

صداقت پور افزود: در این زمینه در استان فارس تاکنون 13 شهرک و ناحیه صنعتی به بخش خصوصی واگذار و انتخابات هیات مدیره دو شهرک صنعتی نیز برگزار شده و بزودی مراحل واگذاری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه قانون واگذاری شهرکها و نواحی صنعتی به بخش غیر دولتی ،‌ قانونی جدید است که در چند سال اخیر اجرایی شده است گفت: در این زمینه با گذشت زمان و رفع موانع، اجرای این قانون جامع تر خواهد شد.

در این جلسه اعضای هیئت مدیره های شرکت های خدماتی شهرکهای صنعتی خراسان رضوی و نیز مسئولان شرکت شهرکهای صنعتی این استان نیز به ارائه دیدگاهها و نظرات خود در این خصوص پرداختند و بر بهره گیری از تجربیات موجود در شرکت شهرکهای صنعتی فارس در زمینه واگذاری امور به بخش خصوصی تاکید کردند.

همچنین صنعتگران شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از واحدهای فاتح صنعت کیمیا و شیراز دینا در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید کردند.

بازدید از شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز نیز از دیگر برنامه های سفر صنعتگران و مسئولان شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی به استان فارس بود.

Leave A Reply