هر سه دقیقه ، دو نفر به بازار کار کشور افزوده می شود

0

به گزارش خوشه های کسب و کار به نقل از کاسب نیوز، مسلم خانی گفت : هر سه دقیقه ، دو نفر به بازار کار کشور افزوده می شود و باید همه تصمیم های شورای عالی اشتغال عملیاتی شود تا دستاورد داشته باشد.

وی اظهار داشت : نیاز بازار کار برای توسعه اشتغال خیلی زیاد است و انتظار داریم ، حداقل مانند ورزش ، بخشی از بودجه سالانه نهادها و دستگاهها به توسعه کارآفرینی با ماموریت بخش های غیردولتی اختصاص یابد.

مسلم خانی افزود : بالاترین نرخ بیکاری هم در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی است و باید برای ساماندهی این وضع به سمت ترکیب بهینه آموزش نظری و کارورزی و مهارت کاری متناسب با نیاز بازار حرکت کنیم و اعزام نیروی کار به خارج نیز ساماندهی شود که برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر و موارد مشابه فرصت خوبی برای این طرح است.

وی افزود : تا پایان سال 1394 بیش از 50 درصد بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل خواهند داد و باید توسعه اشتغال پایدار و همگرایی اموزش ها با رویکرد کارآفرینی در اولویت نظام بودجه ریزی باشد.

خانی گفت : بیش از 600 روش برای پیدا کردن کسب و کار در جامعه ایران وجود دارد و می توانیم از این ظرفیت ها برای کاهش نرخ بیکاری بهره ببریم.

Leave A Reply