معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت: مشکل نقدینگی صنایع معضل بزرگ کشور است

0

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با تاکید براینکه صنعت احتیاج به کمک جدی مدیران بانک ها برای احیای دوباره دارد، گفت: در حال حاضر مشکل نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش معضل بزرگ واحدهای صنعتی کشور است.

به گزارش روابط عمومی وبین الملل، دکتر سیدابریشمی در سفریک روزه به استان مرکزی و در جریان بازدید از  واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی ایبک آباد اراک بیان کرد: امروزه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری کمک به تولید و رفع مشکل نقدینگی و توجه بانک ها به تولید است که این مهم در جلسات مکرر با مسئولان کشور و مدیران  بانک ها در حال پیگیری است.

 معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت با بیان اینکه طی نامه رسمی به مسئولان بانک مرکزی تقاضای اعطای ده هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل بانک ها برای حفظ اشتغال موجود واحدهای صنعتی درخواست شده است ، گفت: متأسفانه  تاکنون پاسخ شفاف و روشنی در این خصوص داده نشده این در حالی است که مدیران و مسئولان بانک ها در این مورد باید مناسبتر عمل کنند.

  دکتر سید ابریشمی  خاطر نشان کرد:  مسئولان وزارت صنعت ، معدن وتجارت به طور مداوم جلساتی را با بانک ها در خصوص رفع مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی برگزار می کنند.

وی گفت: متأسفانه در سنوات گذشته وامهای بانکی به اسم صنعت به افرادی اعطا شده که صنعتگر نبوده و تسهیلات دریافتی را در جاهای دیگری به جز تولید و بخش صنعت هزینه کرده اند.

 دکتر سید ابریشمی ادامه داد:  برای اصلاح این مو ضوع،  شناسایی دقیق و واقعی واحدهای تولیدی و تزریق نقدینگی به جا و به موقع در دستور کار جدی مسؤلان وزارت صنعت،معدن و تجارت قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به روند واردات بی رویه و ضربه به تولید افزود: دربرنامه ششم توسعه کشور باید نواقص قانون برنامه پنجم اصلاح شده  و به گونه ای  قانونگذاری شود که واردات  محصولات خارجی از چارچوب مشخص و ضابطه مند برخوردار شود تا شاهد واردات بی رویه  درکشور نباشیم.

دکتر سید ابریشمی در جریان سفر یک روزه  استان مرکزی ضمن بازدید از زیرساختهای  دو شهرک صنعتی این استان ،  از نزدیک در جریان  مشکلات  تعدادی از واحدهای صنعتی  قرار گرفت .

گفتنی است در این بازدیدها  آقای حسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان و برخی مدیران استانی و محلی دکترسید ابریشمی را همراهی می کردند.

   دیدار با استاندار و بازدید از نمایشگاه توانمندیهای صنعت ومعدن استان مرکزی نیز از برنامه های دیگر  مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در این سفر یک روزه بود.

 

Leave A Reply