برگزار ی نشست فعالان صنعتی و اقتصادی استان مرکزی با حضور سفیر فیلیپین

0

به همت شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی و با حضور سفیر کشور جمهوری فیلیپین در ایران نشست فعالان صنعتی و اقتصادی استان در مرکز فن آوری و کسب و کار شهرک صنعتی اراک برگزار شد.

به گزارش خوشه های کسب و کار به نقل از ایزپو ،سفیر کشور جمهوری فیلیپین در ایران در این نشست گفت: کشورش در آسیای شرقی و متشکل از جزایر متعدد با جمعیتی بالغ بر 100 میلیون نفر واقع است و هم اینک 10 میلیون نفر از جمعیت آن در 200 کشور جهان مستقر و مشغول به کار هستند.

ادوارد منز افزود: 70 درصد اقتصاد فیلیپین به صورت مصرفی و مناسب برای صادرات محصولات دیگر کشورها است و درسالهای 2007 و 2008 دربحران های اقتصادی کشورش تحت تأثیر این بحران ها قرار نگرفت.

وی تأکید کرد: طرح های زیربنایی خوبی در کشور فیلیپین از قبیل ساخت جاده، فرودگاه، ساختمان سازی فعال است که مواد اولیه از قبیل فولاد،  سیمان و آلومینیوم مورد نیاز کشور است که بسترصادرات  این محصولات به این کشور وجود دارد.

 وی در ادامه افزود: مدل اقتصادی فیلیپین اتکا به بخش خدمات است و این کشور هم اینک کمبود نیروگاه دارد که با توجه به توان صنعتی زمینه برای حضور ایران در جهت ساخت و بهره برداری در خصوص نیروگاه وجود دارد.

وی در ادامه گفت: فیلیپین یک کشور بزرگ کشاورزی است و با توجه به گرمسیر بودن آن محصولات کشاورزی متنوعی از جمله موز که عمده ترین محصول کشاورزی است به صورت عمده صادر می شود که بعد از چین و ژاپن، ایران سومین کشور وارد کننده این محصول است.

سفیر فیلیپین اضافه کرد: تجار و بازرگانان دو کشور متأسفانه علیرغم شباهت های زیادی که در زمینه صنایع کوچک و بزرگ دارند شناخت و آشنایی کاملی از ظرفیت های خود ندارند و باید زمینه مناسب برای تبادل کالا و خدمات بین دو کشور فراهم شود.

در ابتدای این جلسه معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی گفت: هم اینک در استان 35 شهرک نصعتی دولتی 2 شهرک صنعتی خصوصی و 10  قطب صنعتی وجود دارد که در شهرکهای صنعتی دولتی 2 هزار و 200 واحد صنعتی مستقر هستند.

پریدری افزود 31 درصد واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی استان مرکزی را صنایع فلزی، 26 درصد کانی و غیرفلزی، 21 درصد شیمیایی، 6 درصد غذایی، 11 درصد نساجی سلولزی تشکیل می دهد.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل جهت توسعه همکاری همه جانبه با کشور فیلیپین اضافه کرد:استان مرکزی در زمینه مبادله فن آوری، صادرات و واردات محصولات و خدمات صنعتی، حمایت از سرمایه گذاری کشور فیلیپین در شهرکهای صنعتی را از اهم به نامه های خود در خصوص تحقق این مهم قرار می دهد.

گفتنی است در پایان این نشست خبری  تجار، بازرگانان و فعالین صنعتی استان مرکزی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در راستای توسعه همه جانبه دو طرف و توجه به امر صادرات و واردات پرداختند و سفیر جمهوری فیلیپین ادوارد منز با حضور در محل نمایشگاه بین المللی غرب کشور در اراک از نمایشگاه تخصصی صنعت و معدن استان مرکزی بازدید بعمل آورد.

Leave A Reply