افزایش روابط اقتصادی ایران و ویتنام

0

به گزارش خوشه های کسب و کار به نقل از مهر، علیرضا رشیدیان در دیدار با سفیر ویتنام در ایران، با اشاره به روابط ۴۰ ساله سیاسی بین دو کشور، گفت: با بهره گیری از ظرفیت های موجود می توان زمینه ارتقای روابط اقتصادی بین ایران و ویتنام در راستای حمایت از بخش خصوصی را فراهم کرد.

وی به بررسی ظرفیت های خراسان رضوی در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و فنی و مهندسی پرداخت و اظهار داشت: برخی از محصولات تجاری ویتنام در ایران بازار مناسبی دارد که در صورت ورود مستقیم به کشور بدون حضور کشور ثالث به رشد اقتصادی آن کشور کمک می کند.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم انعقاد قراردادهای خواهر خواندگی بین استان و یکی از استان های ویتنام و ایجاد روابط نزدیکتر از طریق شهرداری های دو استان تاکید کرد.

رشیدیان افزود: با برگزاری جلسات بین اتاق بازرگانی خراسان رضوی و ویتنام می توان زمینه نزدیکی بخش های خصوصی این استان با  کشور ویتنام را فراهم کرد.

وی یکی از اصلی ترین راهکارهای افزایش ارتباطات اقتصادی بین خراسان رضوی و کشور ویتنام را برگزاری نمایشگاه های اختصاصی در صنایع مختلف دانست و اظهار داشت: تاکنون روابط مثبتی در این خصوص با کشورهای مختلف از جمله تاجیکستان برقرار شده که ویتنام نیز می تواند از فرصت رابطه تجاری با کشورهای مورد علاقه بهره مند شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین با بهره گیری از ظرفیت های ترانزیتی استان می توان زمینه صدور کالاهای ویتنام به افغانستان و کشورهای آسیای میانه را فراهم کرد.

رشیدیان با اشاره تعاملات صمیمانه دو کشور در عرصه های بین المللی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک روابط بین استان های مختلف دو کشور در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بیش از گذشته توسعه یافته و ویتنام به طرف اقتصادی ایران در کنار کشورهای آسیای جنوب شرقی تبدیل شود.

انگوین هونگ تانگ، سفیر کشور ویتنام در ایران نیز هدف سفر خود به مشهد را بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی و استفاده از ظرفیت های موجود در استان خراسان رضوی دانست و گفت: ویتنام در صنعت توریسم و صنایع دستی ایرانی از جمله فرش مشهد آمادگی سرمایه گذاری را دارد.

وی خواستار برگزاری نمایشگاه های اختصاصی بین استان های دو کشور شد و افزود: با توسعه روابط،   زمینه ارتقای شاخص های اقتصادی فراهم شود

Leave A Reply