تسهیلات گمرک به تجار جهت تجارت با عراق

0

مشاور گمرک ایران با اشاره به لزوم تسهیل تجارت در مرزهای غربی به خصوص عراق گفت: گمرک نیز به تبع سیاست‌های دولت مصمم است هزینه تجارت را کاهش دهد و قدرت رقابت کالاهای ایرانی را در بازارهای جهانی افزایش دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ باغ عنایت مشاور گمرک ایران در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنفرانس فرصت‌های ویژه اقتصادی و تجاری ایران و عراق با اشاره به لزوم تسهیل تجارت در مرزهای غربی به خصوص عراق گفت: گمرک نیز به تبع سیاست‌های دولت محترم مصمم است هزینه‌های تجارت را کاهش دهد تا قدرت رقابت کالاهای ایران در بازارهای جهانی افزایش یابد و نیز ارزش افزوده کالا نیز افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به تسهیلات ارائه شده از سوی گمرک به تجار جهت تجارت با عراق گفت: از جمله این تسهیلات این است که تجار می توانند در مرزها انبار اختصاصی ایجاد کنند همچنین امکان ایجاد مخازن سوخت در نزدیکی مرز فراهم شده و این اجازه به سرمایه‌گذاران داده می‌شود تا در نزدیکی مرزها مخازن سوخت بزنند.

مشاور گمرک ایران تصریح کرد: همچنین گمرک آمادگی این را دارد که درمرزهای عراق به صورت شبانه‌روزی فعالیت کند و نیز در روزهای تعطیلات رسمی نیز به صورت شیفتی کار کند.

وی ارزیابی کالا در محل تولید را از دیگر تسهیلات برشمرد و گفت: جهت رفاه حال تجار دیگر کالا در گمرک ارزیابی نمی‌شود و ارزیاب‌های ما به کارخانه تولید کالا رفته و آنجا کالا را ارزیابی می‌کنند.

به گفته باغ عنایت با راه اندازی سامانه اظهار از راه دور و دسترسی تجار به آن تجارت آسان‌تر شده است و تجار می‌توانند بدون مراجعه به گمرک و از محل کار خود کالا را در این سامانه ثبت کنند.

 
Leave A Reply