بازدید معاون وزیر صنایع از واحدهای صنعتی استان مرکزی

0

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سفر یک روزه استان مرکزی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی شهرستان های محلات و دلیجان بازدید کرد.
به گزارش خوشه های کسب و کار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مرکزی ، دکتر سید ابریشمی در این بازدید ها که سلیمی نماینده مردم شهرستان های محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران و برخی مدیران صنعتی و اجرایی حضور داشتند از نزدیک در جریان روند تولید ، نوع محصولات ، مشکلات ومعضلات واحدهای تولیدی مستقر در این شهرکها قرار گرفت.
بازدید از شرکت تولید الیاف ساینای دلیجان ( تولید کننده الیاف مصنوعی مورد نیاز صنعت شیشه ، بدنه کشتی و هواپیما و عایقهای رطوبتی ) و واحد تولید کربن سیمرغشهرک صنعتی محلات از مهمترین برنامه های دکتر ابریشمی بود.
وی در جریان بازدید ازشهرک صنعتی محلات در جمع مدیران واحدهای تولیدی این شهرک گفت : این مجموعه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی استان با دارا بودن 2 هزار هکتار مساحت یکی از بهترین واحدهای صنعتی کشور محسوب می شود که مشکل کمبود آب و برق آن باید با برنامه ریزی مناسب و جلسه با مسؤولان ذیربط رفع شود.
دکتر سیدابریشمی کمبود آب را یک معضل جدی کشوری در صنعت عنوان کرد و افزود : هم اینک تنها 8/ 1درصد آب موجود در کشوردر بخش صنعت مصرف می شود که جوابگوی نیازها نیست و حل این معضل نیازمند عزم ملی است.
وی تأکید کرد : در صورت افزایشمیزان آب تخصیصی به صنعت از 8/ 1درصد به 4 درصد بسیاری از معضلات تولید در بخشصنعت و نیاز آب در این مورد رفع می شود که این مهم در ایجاد اشتغال جدید بسیار مؤثر است.
وی اضافه کرد : خدمات رسانی به شهرکها اعم از برق ، آب و گاز طبق ماده 158 قانون برنامه توسعه پنجم باید تا جلوی در این مجموعه  هاصورت گیرد که تحقق این مهم نیازمند بسیج عمومی دستگاه های اجرایی و خدماتی و توجه جدی مدیران این مجموعه ها بهصنایع کوچک و شهرکها است.
در ادامه جلسه سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت : هم اینک واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی این دو شهرستان ها با برخی مشکلات روبرو هستند که باید با کمک مدیران و مسؤولان ذیربط رفع شود.
وی مشکل آب ، برق ، مباحث نحوه اداره مدیریت شهرکها ، کمبود آتشنشانی و کاهشقیمت واگذاری زمین را از مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی عنوان کرد و افزود : مسؤولان ذیربط تا کنون اقدامات اساسی برای رفع این نواقص انجام داده اند که جوابگوی نیازهای روبه رشد این صنایع نیست.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت : توجه به مباحث زیست محیطی ، توسعه و تجهیز تصفیه خانه های فاضلاب ، کمک به انجام طرح های توسعه ای و واگذاری آسان زمین های صنعتی به متقاضیان را از مهمترین اقدامات مؤثر این شرکت به واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی شهرستان های محلات و دلیجان عنوان کرد.
یحیی افزود : با هماهنگی های صورت گرفته هم اینک 4 خودرو آتش نشانی به مجموعه ناوگان خدمات رسانی در واحدهای صنعتی استان مرکزی اضافه شده و در سال آینده نیز تمامی شهرکهای صنعتی از خدمات اطفای حریق بهره مند می شوند.
گفتنی است در این نشست ها مدیران واحدهای مستقر در شهرکها به بیان دیدگاه ها ، نظرات و مشکلات خود پرداخته و تصمیمات مطلوبی در راستای رفع نواقص این واحدها گرفته شد.

Leave A Reply