اولویت دهی چهار خوشه کسب و کار جدید در استان کردستان

0

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کردستان گفت: درحال حاضر  ایجادچهار خوشه صنعتی در کردستان با توجه به ظرفیت های موجود در اولویت قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کردستان ، محمود قادر مزی ، در کارگاه آموزشی فرآیند حل مسئله در توسعه ، که در مرکز آموزش و پژوهش استانداری کردستان برگزار شد ، اظهار کرد: کار مطالعاتی ایجاد این خوشه های صنعتی  از سال گذشته در استان آغاز شده است .

وی با اشاره به شناسایی خوشه های متعدد در استان بیان کرد: پس از مطالعات شناسایی خوشه های مختلف در کردستان ، چهار نوع صنعت ، شناسایی و اولویت بندی شد ، که از میان آنها ، خوشه مصالح ساختمانی از لحاظ تعداد واحدها و اشتغال بعنوان اولویت اول تشخیص داده شد .

قادرمزی با اشاره به آغاز فعالیت خوشه مصالح ساختمانی در کردستان بصورت عملی از سال 1389 تصریح کرد: این خوشه شامل بتن آماده ، قطعات بتنی و فوم است که پس از آغاز کار توانست ، عامل خوشه را از زیر نظر شهرکهای صنعتی خارج و کار خودرا بصورت رسمی آغاز کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی  استان کردستان با اشاره به اینکه در صورتی که عامل یک خوشه به رشد و بالندگی برسد ، می تواند کارش را آغاز کند، گفت: خوشه ها می توانند با هزینه کم و درآمدزایی بالا اقدامات خود را برای فعالیت اقتصادی در استان شروع کنند.

وی افزود:  کاهش 20 درصدی هزینه خرید میلگرد ازجمله موفقیت های خوشه صنعتی مصالح ساختمانی در استان کردستان است که می تواند با اقدامات مناسب بازار کشور عراق را  بدست گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 140 نفر در خوشه صنعتی مصالح ساختمانی استان کردستان  مشغول فعالیت هستند.

محمود قادرمزی ، خوشه های طیور ، دام و فرش دستباف را از دیگر اولویت های این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر پیمانکار خوشه دام و طیور در استان کردستان مشخص شده  واز حدود پنج ماه گذشته کار خودرا آغاز کرده است این خوشه از خوشه های موفق استان بشمار می رود.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال 1394 خوشه فرش دستباف نیز در استان کردستان راه اندازی شود.

Leave A Reply