صنعت پتروشیمی، محور توسعه ایران می شود

0

به گزارش خوشه های کسب و کار به نقل از ایرنا , محمدحسن پیوندی روز یکشنبه در آیین واگذاری سایت مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان به پیمانکار چینی، اظهار داشت: معمولا در کشور پروژه ها بدون تامین منابع مالی و برنامه ریزی کلنگ زنی می شود اما مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان پس از تامین منابع مالی و فاینانس اجرایی شده است.

وی با اشاره به نقش مسجد سلیمان در تاریخ صنعت نفت ایران، گفت: قرار است بزرگ ترین موزه نفت کشور نیز در این منطقه احداث شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به نقش پتروشیمی در صنایع مختلف، اضافه کرد: هیچ صنعتی در دنیا نیست که به نحوی با صنعت پتروشیمی ارتباط نداشته باشد.

پیوندی ادامه داد: امروزه نیازهای اساسی انسان در حوزه صنعـت، خوراک، پوشاک، مسکن و امنیت توسط صنعت پتروشیمی تامین می شود.

وی گفت: حتی اگر امروزه گفته می شود که نرخ امید به زندگی در جهان و ایران افزایش یافته آن را می توان ناشی از تاثیر صنعت پتروشیمی دانست.

پیوندی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی حضوری در طرح پتروشیمی مسجد سلیمان ندارد، گفت: با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در این پروژه این شرکت خود را مسوول حفاظت از منافع ملی می داند.

امروز (یکشنبه) با حضور مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و مدیرعامل شرکت ووهان چین سند واگذاری سایت اولین فاز مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان به این پیمانکار چینی به امضا رسید.

Leave A Reply