محصولات غذایی باید استانداردهای صادرات شامل نوع بسته بندی، کیفیت حمل و نگهداری را داشته باشند

0

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس گفت: محصولات غذایی باید استانداردهای صادرات شامل نوع بسته بندی، کیفیت حمل و نگهداری را داشته باشند و جهادکشاورزی باید در این راستا برنامه ریزی و اقدام کند

محمدتقی توکلی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با یادآوری اینکه بسیاری از محصولات تولیدی بخش کشاورزی دارای مازاد است و روی دست تولید کنندگان مانده، گفت: دولت باید مشوق های لازم برای صادرات این محصولات را فراهم و شرایط را برای فعالیت  بخش خصوصی در این عرصه آسان کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به طور کلی  بازار باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، افزود: تفاهم نامه هایی که دولت ها با هم دارند از جمله تفاهم نامه اخیر ایران و روسیه سفر در این راستا می توانند راه گشا باشند و زمینه ساز رفت و آمد بین بازرگانان کشورها و توسعه روابط تجاری باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه مواد غذایی در تمام کشورهای دنیا خریدار دارد، ادامه داد: نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که محصولات صادراتی باید استانداردهای لازم صادرات یعنی استاندارد نوع بسته بندی، کیفیت حمل، نگهداری و نشان استاندارد را داشته باشند چرا که این استانداردها  به توسعه صادرات کمک می کنند.

توکلی تاکید کرد: ما برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه مشکل خاصی نداریم اما برای  صادرات به کشورهایی که  بازارهای جهانی را در اختیار دارند و رقابت بالاست باید کیفیت و نوع بسته بندی را توسعه داد به طوری که هم تامین کننده سلامت کالا وهم تضمینی برای مصرف کنندگان این کالاها باشد.

وی تصریح کرد: مشکل ما ایجاد استانداردهای  صادرات است که باید در این خصوص برنامه ریزی و اقدام و زیرساختهای عملی برای صادرات فراهم شود.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس گفت:  وزارت جهادکشاورزی باید در خصوص هموارکردن مسیر صادرات برای فعالان بخش خصوصی فعال باشد و شرکت بازرگانی که بر اساس طرح انتزاع مصوب مجلس از وزارت صنعت معدن و تجارت منتزع و به وازرت جهاد کشاورزی پیوست یکی از وظایفش همین است که صادرات را توسعه دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بخش کشاورزی در زمینه بازاریابی و صادرات به شدت رنج می‌برد؛ اعلام کرده است:  هشت محصول اساسی کشاورزی از قبیل مرغ، تخم‌مرغ، سیب و خرما روی دستمان مانده و در بازاریابی‌شان گرفتار شده‌ایم

Leave A Reply