تسهیل و روان سازی امور در فعالیتها به عنوان یکی از اهداف مهم این وزارتخانه صنعت

0

 

 به گزارش شاتا ؛ « محمدرضا نعمت زاده » در ادامه نشست خبری با تاکید بر ضرورت شفاف سازی اطلاعات تصریح کرد: دراین راستا تلاش کردیم تا بتوانیم با ارائه اطلاعات شفاف  و دقیق در زمینه توسعه اقتصادی کشور گام برداریم .
وی با اشاره به تسهیل و روان سازی امور در فعالیتها در بخش صنعت، معدن و تجارت ازآن به عنوان یکی از اهداف مهم این وزارتخانه  یاد کرد و گفت: به عنوان مثال در حال حاضر  برای ثبت سفارش کالاهایی که نیاز به اخذ مجوزهای خاص از دستگاههای ذیربط ندارند این امکان فراهم شده تا متقاضیان بدون مراجعه حضوری و از طریق الکترونیکی نسبت به ثبت سفارش کالای مورد نظر خود اقدام کند و تمامی مراحل به صورت ماشینی قابل انجام است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از راه اندازی مرکز اطلاع رسانی ملی معادن کشور در راستای سیاست  شفاف سازی اطلاعات خبرداد و ابراز امیدواری کرد؛ این مرکز تا اواخر امسال یا حداکثر اوایل سال آینده به مرحله اجرایی درآید.
وی افزود: با راه اندازی این مرکز علاوه بر جمع آوری اطلاعات معادن، می توان در کوتاهترین زمان اطلاعاتی شفاف از تعداد، میزان و نحوه فعالیت واحدهای معدنی بدست آورد و در واقع شاهد ارائه شبکه گسترده ای از اطلاعات در بخش معادن کشور بود که به راحتی از طریق فضای الکترونیکی در داخل و حتی خارج از کشور قابل دسترسی است.
مهندس نعمت زاده در ادامه از اجرای این سیستم در خصوص سایر اقدامات و فعالیتهای بخش صنعت، معدن و تجارت خبرداد و گفت: در تلاش هستیم تا این روش را در زمینه صدور انواع جوازها و پروانه های بهره برداری نیز پیاده سازی کنیم تا بتوان با بهره گیری از اطلاعات شفاف ، دقیق  و قابل رویت ، به رونق اقتصادی کشور بیش از پیش کمک کرد.
وی با بیان اینکه تسهیل و شفاف سازی امور از ایجاد رانت اطلاعاتی ممانعت خواهد کرد افزود: با سیاستگذاری اتخاذ شده و پیگیری برای اجرا در سایر سازمانها و شرکتهای تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، امیدواریم تا اوایل سال آینده تمامی فعالیتها، دستورالعمل ها و روش ها و صدور انواع مجوزها بدون مراجعه حضوری و از طریق الکترونیکی برای عموم قابل دسترس باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از اهداف دولت را مبارزه با فساد دانست و گفت: با پیاده سازی این روش و شفاف سازی اطلاعات و تسهیل مقررات و قوانین می توانیم هر چه بیشتر در رسیدن به این هدف دولت یاری برسانیم.
وی در ادامه سخنان خود از بهبود فضای کسب و کار ایران خبرداد و گفت: کشور ما در فضای کسب و کار جایگاه 152 را از بین 180 کشور دنیا به خود اختصاص داده است  که با شروع دولت یازدهم وتلاش برای بهبود فضای کسب وکار  این رتبه به 130 رسید .
مهندس نعمت زاده افزود:  امیدواریم با افزایش تلاشها تا چند ماه آینده این رقم 10 تا 20 رتبه دیگر نیز بهبود پیدا کند.
وی بهبود فضای کسب و کار کشور را از مواردی برشمرد که در پیشبرد و توسعه بقیه اهداف اقتصادی کشور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
نعمت زاده همچنین در خصوص لایحه حمایت از تولید که در مجلس شورای اسلامی است گفت: در برخی از اصلاحات انجام شده ،  نه تنها برای تولیدکنندگان تسهیلات ایجاد نمی کند بلکه موجب افزایش بوروکراسی ها خواهد شد .
وی گفت: در حال مذاکره با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکل هستیم.

Leave A Reply