اعطای گواهی ارزیابی توانمندی فناورانه و تخفیف 20 درصدی به واحدهای صنعتی و فناورعضو خوشه های کسب و کار

0

 به گزارش خوشه های کسب و کار، پیرو انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، یکی از مواد همکاری، ارزیابی توانمندی های فناورانه واحدهای صنعتی و فناور و در صورت دارا بودن شرایط لازم، اعطای گواهی ارزیابی توانمندی فناورانه به آن واحد عنوان شده است.

بر این اساس در نظر است واحدهای عضو خوشه یا واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی که دارای شرایط لازم برای دریافت این گواهینامه هستند مورد حمایت قرارگیرند. با هماهنگی به عمل آمده با سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، امکان تخفیف 20 درصدی در هزینه ارزیابی توانمندی فناورانه واحدهای معرفی شده از سوی شرکت شهرکهای صنعتی استانها فراهم شده است.

چهت ثبت نام در سامانه به سایت fanavari.irost.org نسبت به معرفی واحدهای صنعتی و فناور مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و فناوری جهت بهره مندی از تخفیف و واحدهای عضوخوشه های کسب و کار با حمایت کامل اقدام و این معاونت (آقای گلستانی داخلی 720) را از نتیجه آن مطلع سازند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر فایل الکترونیکی پیوست را دانلود کنید

 

معرفی سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران:

سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران كه به استناد تبصره 2 ماده 2 قانون حداكثر استفاده از توان فني و مهندسي كشور وظيفه اطلاع رساني نيازهاي دستگاه‌هاي اجرايي كشور را بر عهده دارد، ارزيابي و ثبت توانمنديهاي فناورانه شركت هاي توليدي كشور را به اجرا گذاشته است. اين برنامه كه از سال 1389 به صورت محدود، لكن با اقبال و تأثيرگذاري مناسب، اجرا شده است، در سال جاري با نگرش توسعه اي و پاسخگويي به نيازهاي جاري كشور به خصوص حمايت از توليد ملي، در حال اجرا مي باشد. سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران با اين اعتقاد كه توسعه توليدات دانش بنيان و فناوري محور زمينه ساز و تضمين كننده استقلال اقتصاد كشور از منابع نفتي است، با تمام توان و تجربه 30 ساله خود در زمينه ارزيابي طرح هاي علمي و فناوري، مميزي توانمنديهاي فناورانه را انجام مي‌دهد. با توجه به صدور گواهينامه مطابق با سطح توانمندي شناسايي شده، امكان طبقه بندي شركتهاي فني و مهندسي توليدي از نظر درجه توانمندي فناورانه ميسر مي باشد. از اهداف ارزيابي توانمنديهاي فناورانه شركت هاي توليدي به موارد زير مي توان اشاره كرد:

  • مميزي توانمنديهاي فناورانه توليد در كشور و صدور گواهينامه
  • ثبت توانمنديهاي فناورانه نوظهور در توليد
  • پايش ارتقاء توانمنديهاي فناورانه توليدي شركت ها
  • شناسايي شركت هاي دانش بنيان با حداقل توانمندي فناورانه توليد

از نتايج قابل پيش بيني اجراي اين برنامه و صدور گواهينامه عبارتند از:

  • اجراي هرچه بهتر و سريع تر وظيفه سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران در چارچوب قانون حداكثر با تكميل شدن بانك اطلاعات سازمان از توانمنديهاي فناورانه شركت هاي فني و مهندسي
  • كمك به نهاد هاي حمايتي در جهت تعيين سطح توانمندي شركت هاي متقاضي تسهيلات
  • كمك به دستگاه هاي اجرايي در جهت يافتن شناخت هرچه بهتر شركت هاي توانمند در پاسخگويي به نيازهاي آنها
  • ايجاد انگيزه در شركت ها براي ارتقاء توانمنديهاي فناورانه توليد خود با اين هدف كه سطح توانمندي خود را بطور مداوم افزايش دهند تا امكان موفقيت خود را در اخذ پروژهاي بزرگ تر بيشتر سازند
  • فراهم شدن امكان معرفي شركت هاي با توانمندي تاييد شده توسط سازمان به مراجع تصميم گير به منظور جلوگيري از واردات اقلام قابل توليد در كشور

به طوركلي، سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران قصد دارد با اجراي برنامه ثبت، مميزي و صدور گواهينامه توانمنديهاي فناورانه شركت هاي فني و مهندسي، رشد توليد دانش بنيان و فناورانه را در كشور پايش نمايد. همچنين، سازمان قادر خواهد بود به كمك ابزار در اختيار مثل نقش خود در اجراي قانون حداكثر و توان بالاي كارشناسي و ارزيابي طرح ها، شركت هاي موفق به اخذ تاييديه را نيز مورد حمايت معنوي قرار دهد. در پايان ابراز اميدواري مي‌گردد اين برنامه بتواند در جهت حمايت از توليد ملي، كار و سرمايه ايراني قدم هاي مؤثري بردارد. براي كسب اطلاع بيشتر با دبيرخانه شوراي ارزيابي توانمنديهاي فناورانه واقع در دفتر مركزي ارتباط با دانشگاه ها و صنعت سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران تماس حاصل فرماييد.

 

Leave A Reply