استقبال از استقرار تعاونی ها در شهرکها و نواحی صنعتی

0

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت از ایجاد بستر لازم جهت افزایش سرمایه گذاری بخش تعاون در صنایع کوچک و شهرکها و نواحی صنعتی خبرداد وگفت: از استقرار  تعاونی ها  در شهرکها ونواحی صنعتی استقبال می کنیم.

به گزارش روابط عمومی وبین الملل ، دکتر سید محمد علی سید ابریشمی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ضمن تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  گفت: سازمان با ایجاد زیر ساخت های زیربنایی در شهرکها ونواحی صنعتی آمادگی دارد تا فضای مناسب را برای سرمایه گذاری و حمایت از اجرای طرحهای تعاونی صنعتی کوچک  در شهرکها و نواحی صنعتی کشور فراهم کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران  در ادامه انعقاد این تفاهم نامه را در افزایش همکاری های مشترک و گسترش  ایجاد   تعاونی ها در شهرکها ونواحی صنعتی موثر برشمرد وگفت:  با امضای  این تفاهم نامه  حمایت از واحدهای صنعتی تولیدی که عمدتا به صورت تعاونی  فعالیت می کنند در اولویت قرار خواهد گرفت.

  دکتر سید ابریشمی  در پایان اظهار امیدواری کرد با اجرای این تفاهم نامه شاهد پیوند بین صنعت وتعاون  و ارتقا توسعه صنعتی در کشورباشیم .

تشویق شرکتهای تعاونی به حضور در شهرکهای صنعتی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در  این مراسم  ضمن گرامیداشت دهه مبارک  فجر انقلاب اسلامی  گفت: امروز ایجاد اشتغال یکی از دغد غه های  اصلی کشور بوده و امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه  و ایجاد هم افزایی در   تعاونی ها شاهد کاهش بیکاری در کشور  باشیم.

مهندس سید حمید کلانتری با بیان اینکه هم  اکنون 17هزارو 700تعاونی صنعتی در سراسر کشور فعالیت می کنند، اظهارداشت: بخشی از این تعانی ها در شهرکهای صنعتی مستقر هستند وتعدادی ازواحدهای صنعتی را دربر گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه 100هزار تعاونی فعال در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد:  همچنین حدود 1250 تعاونی معدنی در سراسر کشور تشکیل شده است که بخشی از آنها نیز ممکن است با حوزه شهرکهای صنعتی مرتبط باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه شرکتهای تعاونی را در شهرکهای صنعتی را در کاهش بیکاری موثر برشمرد وگفت: سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ،امور زیربنایی وساخت  شهرکها را انجام می دهد وما نیز   تعاونی ها را به حضور در شهرکها ونواحی  صنعتی تشویق وترغیب می کنیم.

مهندس کلانتری  وجهه اشتراک  سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی  ایران  و امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را درتوسعه صنایع خرد وکوچک عنوان کرد وگفت:  در حال حاضر  ما علاوه برتعاونی های  ذکر شده ، تعاونیهای تامین نیاز تولید کنندگان وتامین نیاز مشاغل را نیز داریم.

وی تصریح کرد: این تعاونی ها با  تامین مواد اولیه بنگاه ها و همچنین بازار فروش از واحدها حمایت می کنند.

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  اعضا تعاونی تامین نیاز تولید کنندگان ، مدیران بنگاه ها  بوده که با همکاری یکدیگر  در تامین مواد اولیه و فروش محصولات به یکدیگر کمک می کنند.

عدم ارتباط بین واحدهای کوچک وبزرگ

دکتر غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان نیز در این مراسم با اشاره به عدم ارتباط واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک  گفت: یکی از برنامه های اصلی سازمان توسعه خوشه های صنعتی است که امیدواریم در مرحله شبکه سازی بتوانیم از شرکت های تعاونی کمک گرفته ووضعیت واحدهای صنعتی را بهبود بخشیم.    

گفتنی است، این تفاهم نامه به منظور گسترش همکاریها، تقویت مشارکت و استفاده بهینه از منابع، ظرفیتها و امکانات و توانایی‌های علمی و فنی موجود و با هدف تقویت و توسعه تعاونی های صنعتی بین معاو وزیر صنعت،معدن وتجارت ومعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید.

Leave A Reply