برگزاری نمایشگاه تخصصی سنگ و مصنوعات سنگی یزد تا 17 اسفند

0

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از آغاز به کار رسمی نمایشگاه تخصصی سنگ و مصنوعات سنگی در یزد خبر داد.

به گزارش خوشه های کسب و کار، روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی یزد، سید مسعود عظیمی با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه با حضور بابایی معاون برنامه ریزی استانداری یزد، فنایی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ، کارگران رییس نظام مهندسی معدن، اعضای هیئت مدیره اتخادیه صنف سنگبر و سنگفروش و انجمن سنگ یزد و با حضور جمع کثیری از ذینفعان خوشه سنگ استان اغاز به کار کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از 160 نوع سنگ فراوری شده از معاون سنگ استان یزد و سایر نقاط کشور جمع آوری شده و در فضایی به وسعت حدود 1000 مترمربع به نمایش گذاشته شده است.

معاون برنامه ریزی استانداری یزد در ابتدای این مراسم گفت: استان یزد از نظر معادن سنگ از جایگاه برجسته ای برخوردار است و باید با حمایت و تقویت هرچه بیشتر حوزه فرآوری سنگ، شرایط بازگشت ارزش افزوده به استان و رونق این صنعت فراهم شود.

محمد رضا بابایی با اشاره به اهمیت سنگ صنعت در استان بیان داشت: بخش دولتی نیز باید در بسترسازی برای رشد و ارتقاء جایگاه سنگ استان یزد تلاش کند و مسائل و مشکلاتی که فراروی صنعتگران و فعالان این حوزه می باشد را با پیگیری مضاعف حل و فصل کنند.

کریمی عامل توسعه خوشه سنگ استان نیز در حاشیه این مراسم گفت: درحال حاضر حدود 124 واحد فعال فراوری سنگ در استان مشغول به کار هستند  و استان یزد با توجه به حجم بالای تولید سهم قابل توجهی از بازار سنگ کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: در این نمایشگاه تنوع بالایی از سنگ های ساختمانی ارائه شده و خوشه سنگ استان یزد در تلاش است اینگونه فعالیت ها و برنامه ها را در سطح ملی و بین المللی ادامه دهد.

گفتنی است نمایشگاه تخصصی سنگ تا 17 اسفند ماه در محل حسینیه بعثت یزد برای بازدید عموم برپا می باشد.

Leave A Reply