دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در راستای ایجاد فروشگاه فرش دستباف در گرگان

0

علیرضا پزشکپور رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان از پیگیری درخواست خوشه فرش دستباف استان گلستان در تخصیص فروشگاه فرش دستباف در گرگان خبر داد.

گروه اجرایی خوشه فرش دستباف استان گلستان در پی اجرایی نمودن برنامه های عملیاتی خود نشستی با اعضای محترم شورای اسلامی شهر گرگان داشتند.

در این دیدار که با حضور اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر گرگان اعم از ریاست محترم شورا جناب آقای ربیعی و آقایان پزشکپور، یوسفی، فدوی، هزارجریبی، کلاتی و سرکار خانم نورا برگزار گردید به مذاکراتی با موضوعیت تخصیص فروشگاه فروش دسته محصولات فرش دستباف استان پرداخته شد.

در ابتدا سرکار خانم عادلی عامل توسعه خوشه فرش دستباف به معرفی خوشه فرش دستباف، مطالعات و فعالیت های طی شده در پروژه، اهداف، برنامه ها و چشم انداز این هنر صنعت پرداخت. وی با اشاره به این نکته که نقطه فشار اصلی فرش دستباف در توسعه بازار است، هدف از ایجاد فروشگاه فرش دستباف را علاوه بر معرفی دستبافته ها در استان، ترویج فرهنگ خرید فرش های بومی استان دانست و از اعضای شورای اسلامی خواستار حمایت در این خصوص گردید.

وی همچنین فرش دستباف را کالایی لوکس خوانده و فروش آن را ملزم به مکانی متناسب با دستبافته ها و بصورت متمرکز دانست. وی افزود در گلستان بدلیل نبود فروشگاه جهت عرضه انواع تولیدات با مشکل جذب تجار بزرگ مواجهیم و فروش داخلی استان نیز چندان چشمگیر نیست. ایشان اشاراتی به تعدد و تنوع دسته محصولات استان داشتند که متاسفانه به درستی معرفی نمی شوند.

زلیخا عادلی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان خواست با توجه به آن که فرش دستباف، هنر صنعت این منطقه بوده و علاوه بر ارزش های هنری و صنایع دستی می تواند ارزش افزوده بالایی را عاید استان نماید، لذا در ایجاد فروشگاه فرش دستباف حمایت لازم را از این پروژه و ذینفعان خوشه فرش دستباف مبذول نمایند.

جناب آقای پزشکپور رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی توسعه صنعت گردشگری در استان گلستان را یک حلقه مفقوده خواند و ایجاد بازارچه و یا فروشگاه فرش دستباف را عاملی جهت جذب توریست و توسعه همه جانبه دانست. وی اظهار داشت که باید پتانسیل های مختلف استان در بحث صنایع دستی و فرش دستباف به کار گرفته شود.

وی با تایید صحبت های عامل توسعه خوشه فرش دستباف افزود : دستبافته های استان گلستان سبکی خاص دارند لیکن حتی در سطح استان آنچنان که باید شناخته نشده اند و در کشور نیز توسعه نیافته اند. لذا باید با تعریف درستی از نقشه حرکت و استراتژی ها به نتایج و اهداف خویش در این صنعت دست یابیم. وی برنامه ریزی های مدون جهت پیشبرد اهداف فرش دستباف استان را موثر خواند و پیگیری بازارچه صنایع دستی و فرش دستباف از جانب شهرداری را در دستور کار قرار داد.

Leave A Reply