معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی

0

   

گروه خبر: رئیس امور مالیاتی استان تهران از اعمال مصوبه برخورداری واحدهای صنعتی مستقر در شهرك‌ها و نواحی صنعتی از معافیت‌های مالیاتی خبر داد.

رئیس امور مالیاتی استان تهران از اعمال مصوبه برخورداری واحدهای صنعتی مستقر در شهرك‌ها و نواحی صنعتی از معافیت‌های مالیاتی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، محمدرضا نوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: صاحبان کارخانه‌هایی که قبل از سال 1392 تأسیسات خود را به شهرک‌های صنعتی مصوب انتقال داده ولیکن مراتب را به ادارات امور مالیاتی اعلام ننموده‌اند، برای برخورداری از معافیت موضوع تبصره (3) ماده (138) تا تاریخ 9 مرداد 1393 مهلت دارند با تسلیم مدارک لازم، مراتب انتقال خود را به امور مالیاتی مربوطه اعلام نمایند.
وی ادامه داد: اصلاحیه ضوابط اجرای موضوع تبصره (3) ماده (138) قانون مالیات‌های مستقیم درخصوص برخورداری واحدهای صنعتی مشمول از معافیت مالیاتی است كه به امضای وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت رسیده و لازم‌الاجرا می‌باشد.
نوری تصریح کرد: بر اساس این اصلاحیه، چنان‌چه صاحبان کارخانه‌ها تا قبل از تاریخ 29 اسفند 1391 نسبت به انتقال كارخانه‌های خود به شهرك‌های صنعتی مصوب اقدام كرده‌اند، اگر قبل یا بعد از این انتقال درخصوص اعلام موضوع ماده (7) و بند (الف) ماده (85) به اداره امور مالیاتی اقدام نكرده‌اند، در صورتی كه تا تاریخ 6 ماه پس از تصویب این اصلاحیه (حداکثر تا تاریخ 9 مرداد 1393) نسبت به اعلام انتقال تأسیسات خود به شهرك‌های صنعتی اقدام كنند و مدارك مربوطه را پس از تأیید سازمان صنعت، معدن و تجارت به اداره امور مالیاتی تحویل دهند، شامل معافیت مالیاتی می‌شوند.
رئیس امور مالیاتی استان تهران افزود: طبق قسمت اخیر بند (3) ماده (138) قانون مالیات‌های مستقیم، کارخانه‌های واقع در شعاع 120 کیلومتری تهران که تأسیسات خود را کلاً به شهرک‌های صنعتی مصوب انتقال دهند، از تاریخ بهره‌برداری در محل جدید از نصف مدت معافیت مالیاتی موضوع این تبصره، یعنی در پنج سال برخوردار خواهند شد.

 

 

Leave A Reply