مسابقه سراسری طراحی بسته بندی در قزوین برگزار می شود

0

   

گروه خبر: در راستای توسعه خوشه بسته بندی، مسابقه سراسری طراحی بسته بندی در قزوین برگزار می شود

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین از برگزاری مسابقه سراسری طراحی بسته بندی در تیرماه امسال همزمان با هفته صنعت و معدن خبر داد.

بنابر گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین، عبدالقهار ناحصی در جلسه کمیته راهبری خوشه بسته بندی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقه سراسری طراحی بسته بندی در قزوین گفت: شناسایی نقاط ضعف و بهره گیری از طراحان متخصص در حوزه بسته بندی از مهم ترین اولویت های ما در برگزاری این مسابقه می باشد.

وی افزود: یکی از بزرگ ترن مشکلاتی که در بخش تولید داریم این است که به دلیل نقاط ضعفی که در بحث بسته بندی وجود دارد، نتوانسته ایم در بازارهای جهانی و در حوزه صادرات آن گونه که باید وارد شویم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین اضافه کرد: فارغ التحصیلان بسیاری در رشته گرافیک وجود دارد که ما در حوزه صنعت از ظرفیت آنها استفاده نکرده ایم و با برگزاری این مسابقه درصدد هستیم از توان آنها استفاده کنیم تا به توسعه بازار کمک نماییم.

ناصحی با اشاره به این که 280 واحد صنعتی در استان به طور مستقیم مواد لازم در بسته بندی را تولید می کنند،گفت:اگرچه استان قزوین یک درصد مساحت کشور است ولیکن حدود ده درصد ظرفیت مواد بسته بندی در استان مستقر است که این ظرفیت بسیار مناسبی را شامل می شود.

ناصحی با اعلام اینکه فراخوان مسابقه ملی طراحی بسته بندی از خرداد ماه امسال اطلاع رسانی خواهد شد،بیان کرد:با توجه به برگزاری جلساتی که تاکنون در شهرکهای صنعتی کشور و با همکاری سازمان توسعه تجارت صورت گرفته ،مقدمات کار فراهم است.

وی افزود : همه تلاش ما این است که نتایج مسابقه سراسری طراحی بسته بندی در چهارم تیرماه امسال همزمان با هفته صنعت اعلام شود و پیش بینی می کنیم یکصد نفر از طراحان ملی در این فراخوان شرکت نمایند.

ناصحی با اشاره به تولید محصولات استراتژیک از جمله کشمش،پسته و … و تولید شیرینی سنتی در قزوین اعلام کرد: با توجه به طراحی بسته بندی این محصولات در اولویت ما قرار دارد تا این محصولات را جهانی کنیم.

صنعت بسته بندی اهمیت ویژه ای در فروش محصول به ویژه صادرات به کشورهای صنعتی دارد که در همین زیمنه استان قزوین تمرکز ویژه ای بر روی این صنعت دارد و در این رابطه حوزه های محتلف با ایجاد شبکه مجازی در حال همیاری جهت توسعه هستند.

 

 

Leave A Reply