چهار خوشه کسب و کار در گیلان پیاده سازی شد

0

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی گیلان، محمد حسن واحدی با اشاره به فعالیت های خوشه های کسب و کار در گیلان اظهار کرد: در استان گیلان خوشه های شیلات، ابریشم، فندق، شن و ماسه، مرغ گوشتی، ادوات کشاورزی، بادام زمینی و گردشگری انزلی شناسایی شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت پیاده سازی خوشه ها در استان، تاکنون چهار خوشه شالیکوبی، چای، زیتون و توسعه خوشه کسب و کار کلوچه در استان پیاده سازی شده است.

واحدی گیلان را دارای پتانسیل تولید کلوچه دانست و ادامه داد: با توجه به وجود پتانسیل کلوچه در شرق گیلان و کلوچه سنتی فومن در غرب استان، این خوشه مورد توجه خاص صنعتگران گیلانی واقع شده است.

مدیر توسعه صنعتی و بنگاه های صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی گیلان پیاده سازی خوشه ها را راه حل مناسبی برای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها برشمرد و تصریح کرد: با توسعه خوشه ها، فضای عمومی کسب و کار رونق می یابد و به سمت اقتصادی تولید محور و صادرات محور حرکت می کنیم.

مجموعه ای از بنگاه های کسب و کار که تولیدات یا خدمات آن ها مشابه بوده و در یک منطقه جغرافیایی و در مجاورت یکدیگر متمرکز شده اند و دارای فرصت ها و تهدیدهای مشترک هستند، یک خوشه محسوب می شوند.

Leave A Reply