برگزاری نمایشگاه به‌هم رسانی فن بازارها به مناسبت دهه تولید و تجارت

0

در نشست شورای راهبری و سیاستگذاری تولید دانش بنیان و پیشرفته عنوان شد:

برگزاری نمایشگاه به‌هم رسانی فن بازارها به مناسبت دهه تولید و تجارت/ ضرورت ايجاد ارتباط مستمر صندوق‌های پژوهش محور با کارگروه‌ احیاء واحدهای توليدي راکد/ هدف گذاری برای تبدیل 3 شهرک صنعتی تهران به شهرک‌هاي دانش بنیان/ تقدیر از فعالیت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حوزه حمايت از شركت‌هاي دانش‌ بنیان‌

علی رسولیان روز شنبه در نشست شورای راهبری و سیاستگذاری تولید دانش بنیان و پیشرفته اظهار داشت: این نمایشگاه به مناسبت دهه تولید و تجارت (اول تا يازدهم تير 1401) و در روزی که به نام "دانش بنیان‌" نامگذاری شده است، با همکاری شبکه فن بازار ملی ایران، پارک‌های علم و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

 

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری نمایشگاه به‌هم رسانی فن بازارها به مناسبت دهه تولید و تجارت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان روز شنبه با بيان اين مطلب در نشست شورای راهبری و سیاستگذاری تولید دانش بنیان و پیشرفته اظهار داشت: این نمایشگاه به مناسبت دهه تولید و تجارت (اول تا يازدهم تير 1401) و در روزی که به نام "دانش بنیان‌" نامگذاری شده است، با همکاری شبکه فن بازار ملی ایران، پارک‌های علم و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های فناور و دانش بنیان به مناسبت دهه تولید و تجارت با همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: شرکت‌های توانمند و موفق صنایع کوچک و متوسط در حوزه دانش بنیان در این روز به ارائه مهمترین دستاوردها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود می‌پردازند.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأکید بر ضرورت ايجاد ارتباط مستمر صندوق‌های پژوهش محور با کارگروه‌ احیاء واحدهای توليدي راکد در سراسر کشور اضافه كرد: رصد مداوم فعالیت‌ها برای کمک به دانش بنیان شدن صنایع دارای ظرفیت در دستور کار است.

رسولیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که برای توسعه شهرک صنعتی پرند ۹۰ هکتار زمین خریداری و مجوز آن اخذ شده است، از اولویت واگذاری این اراضي به شرکت‌های دانش بنیان، فناور و نوآور خبر داد.

وی همچنین با بیان این‌که شهرک کارگاهی خاوران با مساحت حدود ۱۲۰ هکتار درحال طراحی است، گفت: این شهرک نیز با اولویت استقرار شرکت‌های دانش بنیان به متقاضيان واگذار خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از هدف گذاری برای تبدیل شهرک صنعتی شماره يك دماوند با حدود ۸۰ هکتار زمین به شهرک صنعتي دانش بنیان خبر داد و افزود: زمین مورد نظر تهیه و مراحل ايجاد و راه اندازی این شهرک برای تصویب به هیأت دولت ارسال شده است.

تقدیر از فعالیت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حوزه دانش‌ بنیان‌ها
مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز در اين نشست از مجموعه فعالیت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حوزه حمايت از شركت‌هاي دانش ‌بنیان و صنايع پيشرفته قدرداني كرد.

امیرحسین اسدی به راه اندازي بنیاد بهره وری صنعت ایران اشاره و تمركز کار آن را بر صنایع کوچک و متوسط و شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام كرد.

وی با بیان این‌که دیجیتال مارکتینگ و فناوری دیجیتال را به‌عنوان شاخصی برای ارزیابی دانش بنیان‌ها درنظر می‌گیریم، اظهار داشت: جریان دانش بنیان باید در صنعت رسوخ کند. به همین منظور به دنبال تحول در حوزه شاخص‌های دانش بنیان برای به‌وجود آمدن صنعت دانش محور هستیم.

ورود جدی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به حوزه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان
در ادامه اين نشست، سرپرست مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوري، ورود سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به حوزه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را جدی دانست و گفت: از شهرک‌های صنعتی که در این حوزه فعال بودند و بیشترین شرکت‌های دانش بنیان را جذب کرده‌اند، تقدیر خواهد شد.

رضا اسدی فرد با تأکید بر ضرورت تمرکز فعالانه برای دانش بنیان شدن صنعت افزود: مي‌توان از منابع تبصره (۱۸) برای حمایت از شرکت‌های توانمند دانش بنیان استفاده بهینه کرد و در این راستا باید شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت این تسهیلات معرفی شوند.

وي اضافه کرد: موضوع لیزینگ برای خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز از محل ساخت داخل با رعایت فاکتورهای فناوری و نوآوری را در دستور کار داریم که در این حوزه نیز شرکت‌های کوچک و متوسط با تمرکز بر دانش بنیان‌ها می‌توانند معرفی شوند.

نمایشگاه به‌هم رسانی فن بازارها در قالب دهه تولید و تجارت برگزار می‌شود
دبیر شبکه فن بازار ملی ایران نیز در بخش ديگر اين نشست با اشاره به برگزاري ۴ نمایشگاه نیاز محور در سال گذشته اظهار داشت: امسال نیز نمایشگاه به‌هم رسانی فن بازارها را در قالب دهه تولید و تجارت در تهران برگزار خواهیم کرد.

محمد صالح خالقی افزود: مشارکت فعالانه شرکت‌های دانش بنیان، فناور و نوآور برای فعال سازی واحدهای راکد مستقر در شهرک‌ها و‌ نواحی صنعتی نیز در دستور کار است.

وي با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری در محل پارك فناوري پرديس اضافه كرد: برگزاری رویدادهای به‌هم رسانی صنعت و شبکه فناوری و زیست بوم نوآوری نیز از دیگر برنامه‌های شبکه فن بازار ملی ایران است.

صدور ضمانت نامه تعهد پرداخت به نفع صندوق‌های پژوهش و فناوری
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز در اين نشست از صدور ضمانت نامه تعهد پرداخت به نفع صندوق‌های پژوهش و فناوری و دریافت مجوزهای لازم در این راستا خبر داد و گفت: اگر صندوقی خارج از طرح نیاز به وثایق داشته باشد، می‌توانیم این ضمانت ‌نامه‌ها را صادر کنیم.

محمد حسين مقیسه بیان کرد: از سال ۱۳۹۸ که مدل اعتبارسنجی صندوق به‌روز شده است، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، نوآور و فناور بر اساس مدل اعتبارسنجی متفاوت شد و اکنون وثایق بالاتری را می‌توانیم به آن‌ها ارائه دهیم.

در نشست شورای راهبری و سیاستگذاری تولید دانش بنیان و پیشرفته که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد، نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوري، معاونت نوآوري و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، معاونت هماهنگي و محيط كسب و كار وزارت صنعت، معدن و تجارت، پارك فناوري پرديس، صندوق نوآوري و شكوفايي و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک حضور داشتند.

در اين نشست، تدوين راهبرد برنامه‌ريزي و راهبري اجراي برنامه‌هاي توسعه توليد دانش بنيان و پيشرفته با محوريت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، استقرار و توسعه شركت‌هاي دانش بنيان و صنايع پيشرفته در شهرك‌ها و نواحي صنعتي و فناوري، نحوه تأمين مالي واحدهاي توليدي مستعد دانش بنيان شدن و مسائل و مشكلات فراروي اين بخش مورد بررسي و تصميم گيري قرار گرفت.

Leave A Reply