دوازدهمین نمایشگاه فرش قم آبان ماه امسال برگزار می شود

0

به گزارش ایرنا، غلامرضا اخوان دوشنبه شب در جلسه اتحادیه های تولید و صادرات فرش دستباف قم گفت: کمبود فضای نمایشگاهی از معضلات مهم در برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه است و در این جهت باید عملیات احداث نمایشگاه دائمی فرش با تخصیص اعتبارات و ایجاد راه دسترسی مناسب، تسریع شود.
وی با بیان اینکه در استان قم بیش از 350 تولیدکننده و 40 هزار بافنده فرش مشغول فعالیت هستند، از بیمه شدن 12 هزار نفر از بافندگان فرش خبر داد و گفت: متأسفانه موانع و مشکلاتی از جمله مشکلات مالی و اعتباری وجود دارد که نمی توانیم همه بافندگان را بیمه کنیم.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف قم با بیان اینکه بیش از 200 نفر طراح و نقاش در اتحادیه تولیدکنندگان فرش استان حضور دارند، خاطرنشان کرد: در استان قم همواره بهترین و زیباترین نقشه ها و نخ ها در اختیار بافندگان قرار می گیرند و این یکی از مهمترین دلایل ترقی و درخشش فرش قم می باشد.
وی در پایان با بیان اینکه توانمندی و مدیریت در حوزه فرش قم در کشور بی نظیر است، برخی معضلات و چالش های این عرصه را مورد توجه قرار داد و گفت: قطعا رفع مشکلات فرش قم که تا حدودی از بحران های اقتصادی در جهان نیز تاثیر پذیرفته است، نیازمند حمایت مادی و معنوی از تولیدکنندگان، استادکاران و بافندگان فرش است.

Leave A Reply