متبرک شدن قدوم «کفش تبریز» به تکنولوژی جدید

0

علی جهانگیری اظهار داشت: اگر خوشه صنعتی کفش به خوشه فناوری تبدیل شده و کل زنجیره تولید کفش فناورانه باشد شاهد اتفاقات نوآورانه در کفش خواهیم بود که موجبات مطرح شدن این صنعت در عرصه‌های جهانی را فراهم می‌آورد.

وی افزود: پیشرفت صنایعی مثل کفش را در نوآوری می‌بینیم و معتقد هستیم هر واحد اقتصادی باید خود را به نوآوری مجهز کند که در غیر این صورت در جا زده و در نهایت با شکست مواجه می‌شود.

سرپرست آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خوشه صنعتی کفش در استان اقدام ارزشمندی است اما تا این میزان کفایت نمی‌کند و لازم است خوشه فناوری کفش ایجاد شده و کل رشته‌های مربوط به این صنعت ارتقاء یابند.

جهانگیری اذعان داشت: باید با بهره‌گیری از فناوری مواد اولیه با کیفیت و مطلوب کفش در استان تولید شود؛ مهارت‌های مناسب‌تری در دوخت آن به کار رود و تجهیزات و ماشین‌آلات به کار رفته نیز مرتبط با عناصر فناورانه باشد تا شاهد بهبود وضعیت صنعت کفش در هر سال نسبت به سال گذشته باشیم.

وی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند تک‌تک بنگاه‌های تولید کننده کفش را وادار به مجهز شدن به فناوری‌های نوین کند، ادامه داد: باید در بخش خصوصی آمادگی ورود به این عرصه ایجاد شود که خوشبختانه خوشه کفش تبریز حداقل به شکل کلان این بحث را پیگیری می‌کند.

سرپرست آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ما در کنار تولیدکنندگان کفش استان هستیم و امیدواریم در یک برنامه پنج ساله شاهد خروجی مطلوبی در این عرصه باشیم تا صنعت کفش استان جایگاه مناسب خود را در کشور بازیابد و قابل رقابت با محصولات ورودی مشابه خارجی باشد.

Leave A Reply