آخرين آمار ايجاد اشتغال تشريح شد

0

حسن طايي، اظهار کرد: امسال بيشتر از سالهاي قبل اعزام نيرو به خارج داشتيم و عزم دولت نيز براي اعزام جدي است.

وي با اشاره به کارگروه ماده 35 افزود: جلسات کارگروه در دفتر معاونت اشتغال تشکيل شده و با کاريابي‌ها به طور مداوم جلسه داريم.

طايي ادامه داد: طبعا براي اعزام نيرو به خارج مشکلاتي هست ولي نسبت به سال قبل وضع بهتر شده است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفريني وزير کار درعين حال از علاقمندي کشورهاي حوزه اروپا براي جذب نيروي کار خبر داد و گفت: ممکن است که جلوي صدور خدمات فني و مهندسي ما به عراق گرفته شده باشد ولي باب کشورهاي ديگري در سطح اروپا به روي ما باز شده که علاقمندي خود را براي جذب نيروي کار ايراني اعلام کرده‌اند.

وي از استراليا و کشورهاي شرق دور به عنوان کشورهاي مذکور نام برد و گفت: اگر چه وضعيت اعزام نيرو مطلوب نيست اما در حد سالهاي 92 و 93 فعاليت مي‌کنيم و براي اعزام نيروي کار برنامه داريم.

معاون اشتغال و توسعه کارآفريني وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در بخش ديگري، از ايجاد 373 هزار شغل در سال گذشته برابر آمارهاي بيمه ثبت شده خبر داد و گفت: امسال نيز فرصتهاي شغلي جديدي به وجود آمده ولي آمار آن هنوز اعلام نشده است.

او گفت: بر اساس آمارها بازار کار کشور در سال گذشته نسبت به سال 1392 از وضعيت بهتري برخوردار بوده است.

به گفته طايي از آمار اشتغال 373 هزار نفري در سال گذشته، 124 هزار شغل مربوط به کميته امداد امام خميني(ره)، 74 هزار شغل متعلق به بسيج سازندگي، بيش از 42 هزار شغل مربوط به صندوق کارآفريني اميد، 39 هزار شغل سازمان بهزيستي و 9500 شغل متعلق به ديگر دستگاهها بوده است.

وي پايان از معرفي 300 هزار کارجو به موسسات کاريابي و مشغول به کار شدن 200 هزار نفر خبر داد.

Leave A Reply