برگزاری سمینار آموزشی معرفی بازارهای هدف محصولات صادراتی در اتاق همدان

0

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران به نقل از اتاق همدان، سید حسن افتخاریان، مدرس دوره تصریح کرد: در تبادل کالاها و خدمات، تعداد زیادی شرکت‌های واسط وجود دارند که علاوه بر عمده فروشی و خرده‌فروش‌های کشور صادرکننده و واردکننده کالاها و خدمات، با شرکت های بزرگ تجاری نیز همکاری دارند
وی افزود: شرکت‌های واسط تجاری در ژاپن 40درصد صادرات و 70 درصد واردات کشور را در اختیار دارند و شرکت‌های صادراتی هنگ کنگ بیش از 50 درصد ارزش تجاری صادرات چین به سایر نقاط دنیا را انجام می دهند.
به گفته افتخاریان علت همکاری شرکت‌های تولیدکننده با شرکت‌های واسط فاصله بازار صادراتی و مشخصه های مرتبط با آن مانند ریسک صادرات، الزامات قراردادهای بین المللی و تفاوت های فرهنگی است.
وی همچنین هزینه‌های صادراتی را در روی آوردن به شرکت‌های واسط و مقرون به صرفه‌بودن آن را دلیل دیگر آن عنوان کرد.
افتخاریان افزود: براساس این تکنولوژی واسطه‌گری، شرکت‌های کوچک فقط قادر به فروش در بازارهای داخلی هستند و شرکت‌های متوسط از طریق واسطه‌های صادراتی اقدام می کنند و شرکت‌های بزرگ محصولات خود را به مصرف‌کنندگان (مشتریان) نهایی در بازارهای صادراتی عرضه می کنند.
وی نتیجه حاصل از این تکنولوژی راایجاد عمده فروش‌هایی در داخل کشورها دانست که چون قادر به توزیع هزینه های ثابت هستند، برای آنها کار کردن با واسطه های صادراتی دارای ارزش است.
افتخاریان در تعریف شرکت مدیریت صادرات گفت: یکی از انواع واسطه های صادراتی(Export intermediaries)است که برای کمک به بنگاههای اقتصادی در جهت ورود به بازارهای جهانی ایفای نقش می کند و شرکت‌های بزرگ برای دسترسی به سایر بازارها از شرکت‌های مدیریت صادرات بهره می برند.”
وی در ادامه مختصات شرکت مدیریت صادرات را اطلاع رسانی جامع در نشریات، داشتن اطلاعات خاص هر کشور، جلب اطمینان مشتری نسبت به تخصص شرکت مدیریت صادرات، ارتباط با نهادها و موسسات دولتی برشمرد: و از مزایای شرکت مدیریت صادرات همچون: صرفه جویی درزمان، انجام سریع صادرات وتسهیل در امور صادرات، صرفه جویی در میزان هزینه و کاهش ریسک در صاردات عنوان کرد.
افتخاریان كنسرسيوم صادراتي را تركيبي داوطلبانه از چند شركت‌، با هدف توسعه فروش كالاها و خدمات اعضاي خود در خارج از مرزهاي كشور و تسهيل صادرات اين محصولات از طريق يك اقدام مشاركتي تعریف کرد.
مدرس کارگاه به انواع کنسرسیوم صادراتی بر اساس نوع فعالیت اشاره و كنسرسيوم مديريت ترويج و بازاريابي، كنسرسيوم مديريت فروش صادراتي، كنسرسيوم كيفي را از انواع آن دانست.

Leave A Reply