راه‌اندازی خوشه‌های رشد صنعتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی

0

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از راه‌اندازی خوشه‌های رشد صنعتی در این دانشگاه خبر داد و گفت: راه‌اندازی خوشه‌های صنعتی به منظور افزایش همکاری بین دانشگاه و مجموعه‌های صنعتی انجام شده است.

محمد اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به راه‌اندازی خوشه‌های رشد صنعتی در این دانشگاه گفت: با وجود تعداد بالای مقالات دانشمندان کشورمان در پایگاه‌های مختلف استنادی، جایگاه کشور در بحث فناوری نیز باید ارتقا یابد که برای تحقق این هدف وجود مراکز تبدیل علم به فناوری لازم است.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی که یک دانشگاه نسل سوم و کارآفرین است به منظور افزایش ارتباط دانشگاه و صنعت، خوشه‌های رشد را راه‌اندازی کرد.

اخباری گفت: تاکنون بیش از 30 خوشه رشد صنعتی در دانشگاه علمی‌کاربردی راه‌اندازی شده است که در راستای ماموریت گرایی این دانشگاه و برای تحقق اهدافی نظیر تجاری‌سازی علم و دانش‌بنیان کردن اقتصاد سعی داریم تعداد خوشه‌های صنعتی را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی مراکز رشد در کنار مراکز صنعتی، گفت: با توجه به تاکید دولت بر ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین، راه‌اندازی خوشه‌های صنعتی می‌تواند کمک موثری در این زمینه باشد.

Leave A Reply