برگزاری اولین نمایشگاه توانمندی‌های دریایی در بوشهر

0

بندر بوشهر دارای قابلیت های منحصر به فردی در جذب واردات و صادرات می باشد و رتبه دوم در بنادر کشور از نظر تخلیه کانتینری دارد، ضمن اینکه با طرح توسعه بندر نگین، ظرفیتی جدید و تقریبا 2 برابر فضای فعلی بندر شکل می گیرد و می تواند موقعیت کنونی بندر بوشهر را در میان رقبا تثبیت کند.

از همین رو برگزاری این نمایشگاه در شرایط رقابتی موجود میان بنادر کشور که می تواند مزیت های بندری بوشهر و دیگر بنادر استان را برجسته و معرفی نماید، می تواند حائز اهمیت باشد.

گفته می شود که برگزاری این نمایشگاه برای اولین بار و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی استان بوشهر بخشی از فعالیت این سازمان و معرفی نقشه راه توسعه حمل نقل دریایی استان مطابق با سند چشم انداز 1404 می باشد.

محمد راستاد رییس سازمان بنادر و دریانوردی استان در این باره می گوید: با توجه به اهمیت و جایگاه صنایع دریایی در اقتصاد کشور، امید می رود دستگاهای مرتبط با این حوزه با حضور در این نمایشگاه زمینه های مشارکت و ارتقا هر چه بیشتر در این بخش را رقم بزنند.

هم اکنون 200 بندر بزرگ و کوچک بازرگانی، نفتی و صیادی و 11 بندر اصلی تجاری در سواحل شمالی و جنوبی با ظرفیت حدود ١٩٠ میلیون تن جابجایی کالا فعال می باشند.

گفتنی است این نمایشگاه از 13 تا 15 آبان در محل نمایشگاه های بین المللی استان بوشهر برگزار می شود./

Leave A Reply