نديمي: ماليات بر ارزش افزوده به انحراف رفته است

0

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، ابوذر نديمي در نطق ميان دستور خود در جلسه علني مجلس (11 آبان 94) گفت: بايد قبول کنيم که بزرگترين مشکل امروز مردم اشتغال و معيشت است و بايد با همه وجودمان در راستاي کاهش همه رنج‌هاي مردم در اين حوزه‌ها تلاش کنيم.

وي افزود: همه زندگي مردم امروز در پرتو يک اقتصاد بسامان در رضايت از نظام تعريف خواهد شد ولي همه نارضايتي‌ها ريشه در کمبودها و ناداشته‌هايي دارد که مي‌توان با تجميع سرمايه انساني و استفاده از فرصت‌هاي بين‌المللي و جهت دهي نقدينگي آن را نيز به سامان رساند.

نماينده مردم لاهيجان در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اعتبار 500 ميليون دلاري که در قانون بودجه سال 93 براي آب روستايي در نظر گرفته شده بود به تازگي در حال ابلاغ است که اين در واقع به معناي از دست رفتن فرصت است.

نديمي خاطر نشان کرد: معلمان از اينکه وزير آموزش‌و پرورش آنچنان که بايد پيگير درخواست‌هاي آنان نيست و از جهت درخواست داريم تا وزير با سخنراني و شعر و خطابه معلمي را اداره کند.

وي افزود: وزارت اقتصاد بايد بر اخذ وجوهات ماليات ارزش افزوده نظارت کند چرا که بسيار به انحراف رفته و واسط اول و دوم پول مي‌گيرند و يا نمي‌دهند و يا برگشت به آنها از جهت مصرف کننده نهايي انجام نمي‌شود.

نائب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس خطاب به وزير اقتصاد اظهار داشت: بانک‌ها و ماليات بر ارزش افزوده نياز به اصلاح قوانين دارد و لايحه اصلاحي آن بايد هرچه سريعتر از سوي دولت به مجلس ارائه شود و اين بانک سود و اين اصل و فرعي که ما امروز شاهد آن هستيم هيچ شباهتي به عمليات بانکي بدون ربا ندارد.

نديمي خاطر نشان کرد: در جلسه‌اي که در قالب فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس با رئيس رسانه ملي داشتيم اما در اين نشست نه مشکل زيرساخت‌ها و نه مشکل ديجيتال در بحث رسانه ملي حل شد اميدواريم از منابع صندوق توسعه ملي براي اين مهم استفاده شود.

وي در پايان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابيه خود در بخش‌هاي مختلف از مسئولان خواستار رسيدگي به اين مشکلات و حل آنها شد.

Leave A Reply