بسته دولت مشکلات کلان اقتصاد ايران را حل نمي‌کند

0

محسن جلال‌پور در جلسه امروز هيات نمايندگان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران گفت: ايران سکويي قابل اطمينان براي کار با اروپا در منطقه است و به دليل ثبات و امنيت بالا، شرايطي را دارد که اقتصاد ايران را براي سرمايه‌گذاري جذاب مي‌کند.

به گفته جلال‌پور، بزرگترين دارايي امروز ايران امنيت و ثباتي است که در کشور وجود دارد و بايد به هر قيمتي آن را حفظ کرد.

رئيس پارلمان بخش خصوصي در ادامه با اشاره به لغو سفر رئيس‌جمهور به کشورهاي ايتاليا و فرانسه، خاطرنشان کرد: لغو سفر به اين دو کشور اروپايي همزمان با حادثه اخير تروريستي به دليل همدردي با مردم فرانسه است و البته در آينده‌اي نزديک، اين سفر با شرايط بهتر انجام خواهد شد.

وي در ادامه با اشاره به درخواست نهاد رياست جمهوري براي حضور هياتي کوچک، اما پُروزن از فعالان اقتصادي براي همراهي با رئيس‌جمهور در سفر اروپايي لغو شده، خاطرنشان کرد: اين يک فرصت براي فعالان اقتصادي به شمار مي‌رود و اگر چه اکنون سفر لغو شده اما به هر حال فرصتي پيش آمده است که بخش خصوصي بتواند در سفرهاي دولتي همراه دولتمردان باشد.

جلال پور اظهار داشت: ارتقاي جايگاه اتاق نزد رئيس‌جمهور يک موقعيت مناسب به شمار مي‌رود و مي‌تواند بهره‌وري براي بنگاه‌ها و اقتصاد کشور را به دنبال داشته باشد.

وي تصريح کرد: پيش از اين سفر ظرفيت‌هاي اقتصادي ايتاليا و فرانسه احصا شده بود و ظرف دو هفته گزارش‌هاي کاملي از وضعيت اقتصادي ايران و ظرفيت‌هايي که دو کشور مذکور براي کار با بنگاه‌هاي اقتصادي داشتند، استخراج شد.

جلال‌پور در ادامه به طرح دولت به عنوان بسته رونق اقتصادي اشاره و خاطرنشان کرد: اين طرح تنها يک مُسکن به شمار مي‌رود و در گذر زمان مي‌تواند بخش کوچکي از مشکلات اقتصادي را حل کند اما تا فضاي اقتصاد باز نشود و امکان جذب سرمايه مشترک و سرمايه‌گذار خارجي فراهم نباشد، نمي‌توان رونق جدي در اقتصاد را شاهد بود.

به گفته وي، بخشي از پيشنهادهاي اتاق بازرگاني در قالب بسته خروج از رکود ديده شده بود اما تمامي نظرات اتاق تامين نشد، چرا که اتاق خواستار تحريک تقاضا، تامين بخشي از سود تسهيلات، کاهش بدهي دولت به بخش خصوصي و کاهش نرخ سود بين بانکي بود.

Leave A Reply