اقدام 55 برند پوشاک خارجي براي ثبت نمايندگي در ايران

0

يدالله صادقي، با اعلام اين خبر اظهار کرد : بنا برماموريتي که به ما محول شده است، عمليات شناسايي برند‌هاي پوشاک در کل کشور بر اساس مراجعات انجام شد.

وي افزود: 55 شرکتي که مدعي داشتن برند از کشور‌هاي خارجي بودند با مراجعه به ما، کد رهگيري دريافت کردند تا بتوانند برند خود را در ايران ثبت کنند.

رئيس مرکز امور اصناف و بازرگانان ايران، ادامه داد: مابقي فروشگاه‌هايي که تابلوي برند خارجي بر سر در خود نصب کرده بودند و تحت آن عنوان فعاليت مي کردند با هماهنگي وزارت ارشاد، اتاق اصناف ايران و اتحاديه صنف پوشاک به ادارات اماکن نيروي انتظامي معرفي شدند.

وي خاطر نشان کرد: بر اين اساس اين فروشگاه ها بايد اقدام به تغيير فعاليت کرده يا فعاليت خود را بدون نشان برند ادعا شده ادامه دهند. در غير اين صورت براساس قانون با آنها برخورد و به پلمب آنها اقدام مي‌شود.

صادقي تصريح کرد: در شهر تهران 200 نمايندگي شناسايي شد که تنها براي 55برند اقدامات ثبت برند در دست اقدام است و با 145 مورد ديگر برخورد مي شود.

وي با اشاره به اينکه بر اساس اقدامات صورت گرفته موردي براي پلمب در شهرستانها وجود نداشته است، افزود: در شهرستان‌ها در مراجعات اوليه و با همکاري خود صنوف تابلوهاي غير مجاز جمع آوري شد. برند هايي نيز که باقي ماندند جزء همان 55 برندي بوده اند که اقدامات اوليه براي ثبت آنها در دفتر تهران طي شده است.

صادقي اظهار کرد: اين 55 موردي که اقدامات ثبت آنها در دست اقدام است با نمايندگان خارجي خود قرارداد داشته‌اند و صاحب مدارک نمايندگي از کشور مبداء هستند.

اين مقام مسئول گفت: اين طرح تنها شامل ساماندهي پوشاک است و در ساير کالاها يا صنوف بر اساس شرايط و دستور العمل خاص خود اقدامات لازم براي ساماندهي انجام مي شود.

وي يادآورشد: رسيدگي به امور مربوط به کالاي قاچاق و برند هاي تقلبي بر عهده ستاد مبارزه با قاچاق کالا است که در ارتباط با پوشاک اين مسئوليت بر عهده ما گذاشته شد.

Leave A Reply