بازديد رايزن فرهنگي سفارت ژاپن از توانمندي هاي خوشه فرش دستباف قم

0

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قم، مهندس طیبی نژاد در محل غرفه گروه تيمچه خوشه فرش دستباف قم در ديدار با یوشیهیرو ناکایاما، رایزن فرهنگی سفارت ژاپن در ایران طي سخناني اظهارداشت: در طول سال برنامه هاي متنوع و گسترده ايي در بخش معرفي توانمندي هاي استان بخصوص فر ش در قم اجرا مي شود كه نماينده فرهنگي سفارتخانه هاي كشورههاي علاقمند مي توانند در ان ها حضور داشته باشند.
وي افزود: كمك به حضور نمايندگان رسمي كشورهاي مختلف در قم براي شناخت كامل ايشان از توليدات استان بخصوص توليدات سنتي و مطرح جهاني مقدمه و سببي است براي حضور توريست و تجار در آينده ايي نه چندان دور .
طيبي نژاد اضافه كرد: توانمندي هاي قم در صنعت چوب و دورودگري، فرش دستباف، كفش و دمپايي ماشيني، سنگ، سوهان و غذاهاي حلال زمينه هاي مناسبي است كه ما مي توانيم براي معرفي بيشتر آنها از نمايندگان فرهنگي كشورهاي ديگر استفاده كنيم.
در ادامه اين ديدار یوشیهیرو ناکایاما، رایزن فرهنگی سفارت ژاپن در ایران نيز با ابراز خوشنودي از حضور در نمايشگاه توانمندي هاي فرش دستباف قم گفت: اين گونه نمايشگاهها به نزديكي بيشتر دو ملت سنتي و با فرهنگ كهن ايران و ژاپن كمك مي كند.
وي افزود: مردم ژاپن علاقه فراواني براي سفر به ايران دارند و در خريد لوازم تزئيني و فرش به محصولات ايراني و بخصوص فرش دستباف توجه مي كنند و آن ها را ترجيح مي دهند.
ناکایامابا بيان اينكه فرش قم در بين مردم ژاپن داراي محبوبيت است اضافه كرد: يكي از مشكلات فرش دستباف قم براي مصرف كننده ژاپني بزرگ بودن ابعاد آن است زيرا با توجه به نياز ما به فرش هاي كوچك امكان خريد فرش هاي بزرگ كمي مشكل است.
وي در ادامه به حضور گسترده توريست هاي ژاپني در اصفهان اشاره و ابراز اميدواري كرد، شرايطي فراهم شود تا توريستهايي كه از تهران به پايتخت فرهنگ و تمدن ايران مي روند بتوانند از قم و صنايع دستي آن بازديد كنند.

Leave A Reply