30 درصد مبل خام كشور در خوشه مبلمان قم توليد مي شود

0

گروه خبر: استاندار قم با اشاره به ظرفيت هاي قم در صنعت چوب، خواستار تلاش براي توسعه ي صادرات مصنوعات چوبي قم شد.

به گزارش روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي استان قم؛ سيد مهدي صادقي در چهارمين همايش صنعت چوب و تقدیر از پیشکسوتان این عرصه طي سخناني اهتمام دولت در رفع معضلات اقتصادي را مورد توجه قرار داد.

استاندار قم با اشاره به برگزاري جلسات كارگروه رفع موانع توليد با حضور مسئولان اقتصادي و فعالان بخش خصوصي افزود: بسياري از مشكلات بخش هاي مختلف توليدي در اين كارگروه بررسي و تصميمات مقتضي اتخاذ مي گردد.

وي صنعت چوب را جزء صنايع درآمدزا در قم برشمرد و با اشاره به وجود 4 هزار تولیدی صنعت چوب و مبل در قم بیان کرد: 20 تا 30 درصد بازار مبلمان خام کشور را استان قم تامین می‌کند که این رقم، قابل اهمیت است لذا تكميل مشاغل وابسته به اين حوزه در استان نقش مهمي را در راستاي كاهش بيكاري ايفا مي كند.

وی با تاکید براینکه پشت این هنر یک عشق وجود دارد گفت: صنعت چوب در قم از هنر انسانی سرچشمه می‌گیرد و در بعد اقتصادی صنعت نیز تاثیر گذار است.

صادقي به ارزش افزوده ي مصنوعات چوبي اشاره و خاطرنشان كرد: با توسعه ي صادرات محصولات چوب استان مي توانيم زمينه ي رونق بيش از پيش صنعت چوب و اشتغال بيشتر جوانان در اين حوزه را فراهم نماييم.

نماينده عالي دولت در استان همچنين از حمايت مجموعه هاي دولتي از فعالان بخش خصوصي خبر داد و افزود: توسعه ي متوازن در استان بايستي مورد توجه همه ي مديران دستگاه هاي اجرايي باشد.

طیبی‌نژاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم نیز در ابتداي اين مراسم با بیان اینکه 3 هزار و 500 کارگاه تولید صنعت چوب در استان قم وجود دارد، گفت: 20 هزار نفر در این صنعت اشتغال دارند و روزی خود را از این حرفه کسب می‌کنند.

وي با اشاره به سه سال فعاليت خوشه كسب وكار مبلمان قم گزارشي از اقدامات صورت گرفته ارائه و خاطرنشان ساخت: با همت بلند بخش خصوصي و عامل توسعه طي سه سال گذشته شاهد موفقيت ها و اقداماتي بوديم كه برخي از آنها مانند شهرك صنعتي تخصصي ثامن الائمه(ع) قنوات كه مختص صنايع درودگري است نماد درخشان موفقيت همكاري بخش خصوصي و دولتي است.

در بخش پایانی این مراسم از پیشکسوتان صنعت چوب که سال‌های عمرشان را در این عرصه گذراندند با حضور استاندار و مسئولین صنعت استان قم در مجتمع فرهنگی وتوس تجلیل شدند.

Leave A Reply