صنایع استان سمنان کالایی تولید کنند که دارای برند بین‌المللی باشد

0

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر جمعه ای صبح شنبه در سیزدهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با بررسی اقتصاد پسا تحریم در محل اتاق سمنانريال آغار فصلی نوین در کسب کار را نوید داد و افزود: این امر محقق نمی شد مگر با درایت و خردمندی مقام معظم رهبری، دولت کارآموزده و شایستگی های سفیران دیپلماسی ایران که بار دیگر عزت و اقتدار را به ایران اسلامی پیشکش کردند.
وی فرصت های پیش رو را استثنایی ارزیابی و بیان کرد: رفع تحریم ها شرایط را برای تولیدکنندگان و تجار بسیار مناسب کرده، بدین خاطر باید نسبت به مقوله رقابت پذیری آگاه باشیم و کالایی تولید کنیم که دارای برند بین المللی باشد.
رئیس اتاق سمنان نسبت به صادرات کالاهای ترکیه از کانال ایران به کشور روسیه به صادرکنندگان ایرانی هشدار داد و تصریح کرد: شرایط پیش رو و تحریم صادرات کالاهای ترک، به روسیه بسیار جدی و پر عواقب است و بازرگانان باید نسبت به این امر آگاهی کامل داشته باشند.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان نیز در ادامه این نشست درخواست های طرف روس را با توجه به محدودیت کالاهای ترک بسیارگسترده قلمداد کرد و بیان داشت: ظرفیت ها و درخواست های بازار روسیه متنوع است، بدین خاطر باید نسبت به صادرات کالاهای ایرانی با کیفیت مطلوب در بازار روسیه اقدام  و برندهای شرکت های ایرانی را در این بازار گسترده ثبت  کنیم.
سعید ترکمان دهنوی تصریح کرد: صادرات کالا یک فرآیند ارزشی است که ارزش افزوده مطلوب را به جامعه تزریق می کند، بدین منظور باید حجم صادرات غیر نفتی خود را در دوران پسا تحریم به بازارهای هدف افزایش دهیم.
رئیس کمیسیون معدن اتاق سمنان نیز گستردگی تجارت در دوران پسا تحریم را منوط به تدوین برنامه منسجم دانست و بیان داشت: رفع تحریم ها بهترین زمان برای تغییر و انتقال تکنولوژی های نوین به کشور است تا صنایع ایران بتواند خود را به آخرین تغییرات مهندسی جهانی برساند.
حمید علوی نقشه راه بازرگانان ایران را شفافیت در مبادلات تجاری بیان و خاطر نشان کرد: بازارهای جهانی در سطح رقبا بسیار رقابت پذیر هستند، مسائلی همانند انعقاد تفاهم نامه و پروتکل و حمایت اتــاق های بازرگانی می توانند برآیند و نقطه عطفی برای توسعه تجاری کشور باشد.

Leave A Reply