اختصاص بودجه برای تشکیل کنسرسیومهای صادراتی
رساختی و غیرنقدی در نظر گرفته شده است که بخشی از حمایتها از کانال این مشوقها به شکل برگزاری اجلاس بین شرکتها و دیگر کارها مانند تشکیل شبکههای ارتباطی، تعریف مدیریت کسبوکار برای نماینده شرکتهای حاضر در کنسرسیومها و غیره صورت میگیرد. از طرفی نیز مرکزی تحت عنوان مرکز اطلاعرسانی و مشاوره در نظر گرفتهایم که بخشی دیگر را هم از این طریق برای تحقق اولویتهای معاونت توسعه صادرات اعمال میکنیم. مهرنوش در ادامه با اشاره به لزوم تشکیل این کنسرسیومها اظهار کرد: یکی از ضعفهای عمده تجارت کشور تخصصینبودن شرکتهای صادراتی است در حالی که ما نیاز به حضور در بازارهای هدف داریم.به گزارش ایسنا، وی افزود: راهحل تعریف شده از طرف سازمان توسعه تجارت تشکیل کنسرسیومهای تخصصی و ایجاد شبکه همافزایی بین شرکتهای صادراتی کشور است؛ به صورتی که بتوان این کار را از طریق شناسایی گروههای تجاری فعال و سازماندهی آنها انجام داد.