صادرات قم باید با برگزاری نمایشگاه ها در عرصه ملی و بین المللی توسعه یابد

0

احمد ذاکری در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم در سالن امام جواد(ع) استانداری افزود: باید از نمایشگاه های عرضه محصولات استان در عرصه های ملی و بین المللی حمایت کنیم که این امر منجربه توسعه صادرات قم خواهد شد.
 
وی در ادامه از کاهش 12 درصدی صادرات استان قم در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: طبق آمار 9 ماهه امسال، صادرات استان قم از لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 12 درصد کاهش همراه بوده است.
 
ذاکری افزود: در 9 ماهه امسال 132 میلیون دلار صادرات داشتیم این در حالی است که این رقم در مدت زمان سال گذشته 150 میلیون دلار بود.
 
وی در عین حال گفت: صادرات استان قم در سال جاری از لحاظ وزنی 50 درصد نسبت به مدت زمان سال گذشته افزایش داشته است، به طوری که از 70 هزار تن در سال 93 به 126 هزار تن در سال 94 رسیده است.
 
وی ادامه داد: این صادرات در محصولاتی از جمله مواد پلاستیکی، کفش، سرب و غلات بوده است ک به کشورهایی از جمله عراق، افغانستان، ترکیه و ترکمنستان صادر شده است.
 
به گفته وی، مشکلات ناشی از تحریم ها، مشکلات در عرصه حمل و نقل و سودهای بانکی از جمله موارد تاثیرگذار در افت صادرات استان قم است.

Leave A Reply