خرید مشترک چوب در خوشه مبلمان استان انجام شد

0

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم از خرید مشترک چوب در خوشه مبلمان استان قم خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شركت شهر كهاي صنعتي استان قم؛ مهندس امير طیبی نژاد با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تامین مواد اولیه در خوشه اظهارداشت:  صنعت مبلمان نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر از توزیع نامناسب مواد اولیه و افزایش قیمت ها به دلیل حضور دلالان و واسطه ها رنج می برد و یکی از راهکارهایی که در توسعه خوشه ای جهت کنترل قیمت مواد اولیه توصیه می شود خرید مشترک است.
وي افزود: خرید مشترک به میزان بالا امکان خرید از منابع اصلی را فراهم می کند و علاوه بر حذف واسطه ها در بسیاری موارد افزایش قیمت های ناشی از خرید مدت دار را نیز کنترل می کند. چرا که خرید در حجم بالا باعث افزایش قدرت چانه زنی خریدار می شود.
طيبي نژاد با اشاره به توانمندی های تعاونی درودگران استان به عنوان یک تشکل قدیمی و تاثیر گذار در حوزه توزیع مواد اولیه تصريح كرد: با پیگیری های عامل توسعه زمینه خرید مشترک چوب به کمک تعاونی درودگران استان فراهم شد و و این تعاونی که در سال های اخیر بیشتر تمرکز خود را بر فروش فرآورده های چوبی (مانند تخته خرده چوب و MDF ) گذاشته بود با واردات 150 میلیون تومان چوب از ترکیه وارد فاز جدید از خدمت دهی به اعضای خود شده است.
وی این گونه توزیع مواد اولیه در خوشه را در کنترل و تعدیل قیمت موثر دانسته و گفت: با پیگیری های عامل توسعه و تفاهمات انجام شده با صندوق کارآفرینی امید در صدد هستیم تا برای خرید چوب از تعاونی به اعضای خوشه تسهیلات با سود مناسب اعطا شود تا در دوران رکود فعلی صنعت مبل بتوانیم در ایجاد نقدینگی برای واحدها خدمتی کرده باشیم.

Leave A Reply