برگزاری جلسه خوشه فرش فارس با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران

0

معاون وزیر صنعت, معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران حمایت و تقویت خوشه های صنعتی را از برنامه ها و اولویت های مهم این سازمان برشمرد.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان، علی یزدانی در جمع اعضاء و ذینفعان خوشه فرش فارس گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از توسعه خوشه های صنعتی که از سیاستهای اصولی توسعه صنعتی است حمایت ویژه انجام می دهد.
 
وی با بیان اینکه توسعه خوشه های صنعتی با هدف ارتقا توان تولید, ایجاد هم افزایی و افزایش توان رقابتی, انجام می شود گفت: برندسازی و حضور مستمر و مناسب در بازارهای داخلی و خاجی از مهمترین کارکردهای ایجاد خوشه های صنعتی است و حضور در بازارهای جهانی نیازمند برند سازی است.
 
معاون وزیر صنعت, معدن و تجارت با تاکید بر شناخت کامل خوشه های صنعتی از بازارهای هدف گفت: باید در بازارها با مطالعه و بررسی های  دقیق وارد شد تا اقدامات انجام شده اثر گذار باشد.
 
یزدانی در ادامه بر صیانت از هنر فرش دست بافت به توان یک هنر صنعت تاکید کرد و گفت: در این زمینه خوشه های صنعتی نقش موثر بر عهده دارند.
 
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ضمن تشکر از همراهی رییس مرکز ملی فرش ایران با خوشه های فرش دستباف گفت: اعتماد سازی در خوشه ها امری دشوار و مهم است که وظیفه آن بر عهده عاملین توسعه بوده و علاوه بر آن ارتقا توان مالی و هم افزایی بین ذینفعان و افزایش توان رقابتی از اهم فعالیت پروژه های توسعه خوشه ای است.
 
وی با اشاره به وجود 14 خوشه فرش دستباف در کشور و اهمیت آن افزود: انجام اقداماتی در جهت پررنگ کردن نقاط تمایز فرش ایرانی نسبت به سایر رقبا از جمله در زمینه فرش ارگانیک میتواند در اقبال مشتریان خارجی به  فرش ایرانی تاثیر به سزایی داشته باشد
 
یزدانی تشکیل کنسرسیوم صادراتی فرش دست بافت فارس را از عوامل مهم استمرار فعالیت خوشه بیان کرد و گفت: نوآوری و خلاقیت نیز برای تداوم حرکت خوشه ضروری است.
 
وی همچنین تاکید کرد: امسال در راستای سیاستهای توسعه خوشه های صنعتی در کشور، 5خوشه جدید فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
 
همچنین مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز با اشاره به فعالیت یک ساله خوشه فرش دست بافت فارس گفت: با توجه به وجود 180 هزار بافنده فرش و نیز 31اتحادیه صنفی در سراسر استان، فعالیت این خوشه با حمایتهای شرکت شهرکهای صنعتی فارس در حال انجام است.
 
علی صداقت پور افزود: با ایجاد مرکز فرش ارگانیک و مرکز ایجای نقوش در خوشه فرش فارس در قالب این خوشه شاهد تحول های مناسبی در زمینه فرش دست بافت خواهیم بود.
 
رییس اداره فرش سازمان صنعت معدن و تجارت فارس نیز از تولید سالانه  بیش از 600هزار مترمربع فرش دست بافت در استان خبر داد و گفت: استان فارس از قطبهای مهم فرش دست بافت کشور است.
 
عباسی همچنین از صادرات حدود 15 میلیون دلاری فرش فارس خبر داد و گفت: این استان ظرفیت صادرات 60 میلیون دلاری دارد.
 
لازم به ذکر است؛ در این جلسه که رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز حضور داشت عامل توسعه خوشه فرش فارس و نیز برخی فعالان خوشه نیز به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

Leave A Reply