کنسرسیوم صادراتی خوشه سنگ استان یزد تشکیل می شود

0

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از تشکیل کنسرسیوم صادراتی محصولات سنگ استان یزد در آینده نزدیک خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد، "سید مسعود عظیمی" در جلسه شورای راهبری خوشه سنگ که در محل شرکت تشکیل شد ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از راههای توسعه بازار تولیدات و کالاهای داخلی حضور در بازارهای صادراتی است که این شرکت نیز هم‌راستا با سیاست های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ایجاد کنسرسیوم های صارداتی را در دستور کار خود قرار داده و در سال جاری نیز با توجه به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی با جدیت بیشتری پیگیری و اجرایی می شود.
 
عظیمی با تاکید بر تولید صادرات محور در صنایع کوچک و متوسط اظهار داشت: حضور در بازار کشورهای همسایه از طریق تشکیل کنسرسیوم های صادراتی نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی خواهد داشت.
 
وی افزود: از اهداف تشکیل این کنسرسیوم می توان به هدایت فعالیت های بازاریابی و فروش ذینفعان به سمت بازارهای صادراتی، ایجاد یک مرکز اختصاصی بازرگانی و تجاری سنگ، کسب موقعیت ویژه در منطقه به همراه ایجاد نمایشگاه دائم سنگ، برندسازی و افزایش اعتماد به محصولات ایرانی به ویژه سنگ و نیز افزایش حس مشارکت و هم افزایی ذینفعان خوشه اشاره کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: کارهای مطالعاتی تشکیل کنسرسیوم صادراتی خوشه سنگ با تمرکز بر بازار روسیه آغاز شده است و جلسات متعددی با ذینفعان خوشه برای بحث و تبادل نظر و تجریات برگزار شده است.

Leave A Reply