وزیر صنعت: دولت درهای بسته را باز کرده است

0

محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شرکت معادن سنگ آهن احیای سپاهان برگزار شد با بیان اینکه در یکسال و نیم گذشته با وجود محدودیت‌های ریالی در کشور و افت قیمت سنگ آهن و فولاد، این منطقه پیشرفته خوبی داشته است، اظهار داشت: امیدواریم با برطرف شدن مشکلات بانکی، دو فاز دیگر این پروژه نیز فعال شود.

وی در خصوص ظرفیت منطقه برای تولید سنگ آهن، خاطرنشان کرد:‌ طبق تشخیص کارشناسان، این منطقه 800 میلیون تن ذخیره دارد که برخی دیگر از کارشناسان این ذخیره را تا یک میلیون تن تخمین زده‌‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مطالبات 2 سال گذشته، تصریح کرد: نتایج مطالعات 12 هزار کیلومتر مربع در منطقه سنگان نشان داد که امکان دسترسی به سنگ آهن در منطقه زیاد و نشانه‌هایی از وجود فلزهایی مانند سرب، روی و مس نیز دیده شده است.

نعمت‌زاده با تأکید بر اینکه با تکمیل این پروژه پیشرفت‌‌های زیادی در منطقه حاصل خواهد شد، اضافه کرد:‌ با تکمیل این پروژه‌ سایر طرح‌ها مانند تونل بادی نیز می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

وی به مشکل عمده منطقه اشاره و عنوان کرد:‌ مشکل عمده این منطقه آب، برق و گاز بوده که در یک سال گذشته با همکاری شرکت داخلی تصمیم‌سازی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص تولیدات داخلی، از صادرات سنگ آهن خام و طبیعی انتقاد کرد و ادامه داد: تنها راه‌حل این مشکل، تکمیل زنجیره فولاد است که دولت و وزارتخانه در این موضوع اهتمام داشته‌اند.نعمت‌زاده با اشاره به وضعیت پسابرجام، اظهار کرد: راه بسته را دولت باز کرده و در حال حاضر درها باز شده است و ما باید عقلانی حرکت کنیم.

Leave A Reply