برگزاری سومین جشنواره ملی پسته ایران

0

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از برگزاری سومین جشنواره ملی پسته ایران در شهرستان دامغان خبر داد.
 به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، محمدرضا صادقی با اعلام این خبر افزود: این جشنواره از تاریخ 24/6/95 با حضور نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر جهاد کشاورزی، رئیس صنف کشاورزی کشور، جمعی از مسئولین و سرمایه گذاران و پسته کاران کشور و تیم توسعه خوشه پسته و تنقلات دامغان آغاز و به مدت سه روز ادامه داشت.
 
وی همچنین اظهار داشت: تقدیر از 5 باغدار برتر شهرستان دامغان، ارائه نوین ترین دستاوردهای علمی در بخش کشاورزی و پسته، برپایی نمایشگاه مرتبط با محصول پسته و افتتاح 2 واحد فرآوری و بسته بندی از برنامه های جشنواره اعلام گردیده است.
 
صادقی افزود: در حاشیه این جشنواره نیز نمایشگاهی با بیش از40 غرفه با موضوعاتی مانند صنایع کشاورزی، سموم و کودهای گیاهی، صنایع غذایی، شیرینی جات پسته‌ای، عرضه و فروش مستقیم پسته و ادوات کشاورزی با حضور شرکت های داخلی و نمایندگانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و ژاپن بر پا شده است. شایان ذکر است در حاشیه این جشنواره کارگاه آموزشی در مورد نگهداری پس از برداشت، HACCP، بررسی و تحلیل نقاط خطرپذیر در پسته نیز با حضور جمع کثیر باغداران و فعالان صنعت پسته در سالن هلال احمر برگزار و مورد استقبال حداقل 200 نفر قرار گرفت.
 
نماینده مردم شریف دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم افتتاحیه جشنواره از احداث تعاونی بزرگ تولید پسته دامغان تا پایان سال جاری خبر داد و عنوان داشت: کاشت پسته در دامغان باید توسعه یابد چون این شهرستان به دلیل داشتن اقلیم مناسب و مساعد رشد درخت پسته میتواند زمینه ساز سرمایه گذاری های کلان در کشور گردد لذا با تشکیل این تعاونی علاوه بر حل مشکلات باغداران به اقتصاد منطقه نیز کمک شایانی می کند.                                      
 
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی نیز اظهار داشت: امروز پسته به ویژه پسته دامغان بی رقیب ترین محصول سردرختی کشور است و وجود 400 هزار هکتار باغ پسته در کشور نقش مهم و اساسی در بحث تصفیه کربن، افزایش کیفیت آب و هوا، ایجاد اشتغال پایدار، درآمد ثابت برای روستاییان و حفظ روستا به همراه دارد. ایشان از نماینده مردم دامغان و دیگر نمایندگان مناطق پسته خیز در مجلس شورای اسلامی خواست در ایجاد فراکسیون مناطق پسته خیز کشور تلاش و آن را اجرایی کنند همچنین بیان داشت که امروز دیگر کشت محصول پسته در کشور به صرفه نبوده و نیست و باید برای صنایع تکمیلی و تبدیلی پسته و با هدف کمک به ارزش افزوده تلاش کنیم.

Leave A Reply