عقد چندین قرارداد فروش دستاورد حضور کنسرسیوم خرمای استان بوشهر در نمایشگاه صنایع غذایی مسکو

0

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر از حضور کنسرسیوم صادراتی خوشه خرمای استان بوشهر در نمایشگاه صنایع غذایی مسکو World Food 2016 خبر داد.
 به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر، "مهدی صفوی" گفت: کنسرسیوم صادراتی خوشه خرمای استان که به تازگی تشکیل شده است با حضور در نمایشگاه صنایع غذایی مسکو  اولین گام  اجرایی مشترک تشکیلات خود را برداشت.
 وی افزود: در حال حاضر این کنسرسیوم صادراتی با حضور 3 تولیدکننده برتر خرمای استان شکل گرفته است و با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی تمرکز خود را بر مطالعه بازار کشور روسیه قرار داده است.
 این مقام مسئول افزود: بازار روسیه از اهداف اولویت‌دار ایران در حوزه صادرات غیرنفتی به ویژه محصولات کشاورزی و غذایی است به طوری که در سه سال گذشته در راس سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی و تشویقی دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران قرار داشته است.
 وی با اشاره به حضور قدرتمند کنسرسیوم صادراتی در نمایشگاه مسکو بیان داشت: اخذ غرفه و طراحی داخلی، تهیه کاتالوگ، کارت ویزیت، عرضه محصولات جدید از جمله مهمترین اقدامات این کنسرسیوم با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی برای حضور موثر در این نمایشگاه بود که  مذاکره با  مشتریان قدیمی، فروشگاه ها و شرکت های معتبر در روسیه و عقد چندین قرارداد فروش همچنین مصاحبه با چندین شبکه تلوزیونی روسی و ایرانی دستاورد این کنسرسیوم از نمایشگاه مذبور است.
 صفوی گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه یک هیئت تجاری و بازاریابی از استان نیز جهت برقراری ارتباط با تجار روسی با حمایت اتاق بازرگانی و شرکت نمایشگاه های استان به این کشور اعزام شد همچنین در حاشیه این نمایشگاه دومین همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران در روسیه با حضور مقامات بلندپایه دو کشور برگزار شد که 56 شرکت ایرانی و 120 شرکت روس در این همایش حضور داشتند.
 وی گفت: در سال گذشته در جهت توسعه نفوذ بنگاه‌ها و محصولات کشاورزی و غذایی کشورمان در بازار روسیه اقدامات متعددی از جمله اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، راه‌اندازی خطوط منظم دریایی و هوایی، توافقات قرنطینه‌ای، بهداشتی، گمرکی، بانکی، تجاری و … با هدف تسهیل مبادلات تجاری بین دو کشور انجام شده است.
 شایان ذکر است:  هدایت و حمایت از بنگاه‌های صادراتی برای حضور مستقیم و مستمر در بازارهای هدف از طریق شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی و یا بازدید از این رویدادها یکی از اهداف و سیاست‌های اصلی شرکت شهرک های صنعتی است.

Leave A Reply