31شرکت مدیریت صادرات در کشور در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است

0

عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه 31 شرکت مدیریت صادرات در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور تشکیل شده، گفت: در دولت تدبیر و امید 1.8 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی کشور جذب شده است.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، غلامرضا سلیمانی در نشست تخصصی حراست‌های سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی منطقه 2 کشور با بیان اینکه باید در حوزه اقتصادی  در کشور برای مردم رفاه ایجاد شود، اظهارکرد: در حال حاضر 60 تا 70 درصد کالاهایی که مردم در خانه مصرف می‌کنند؛ خارجی است.
 
وی با بیان اینکه 62 درصد سوغات زوار امام رضا اجناس خارجی هستند، افزود: با توجه به ظرفیت مطلوب تولیدات داخل کشور باید نسبت به مصرف کالای داخلی و ایرانی تعصب نشان داد.
 
معاون سازمان صنایع کوچک با تأکید بر اینکه دولت با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای حل مشکل اشتغال باید به صنایع کوچک توجه ویژه‌ای به عمل آورد، تصریح کرد: بیکاری با رونق صنایع کوچک شامل کارخانه‌ها، بنکاه‌های خرد و متوسط برطرف خواهد شد.
 
سلیمانی با اشاره به اینکه تنها 8 درصد صنایع کشور جزء صنایع بزرگ محسوب شده و 92 درصد صنایع کوچک هستند، ادامه داد: بیکاری به دست دولت برطرف نمی‌شود بلکه توسط بخش خصوصی پایان خواهد یافت.
 
وی با اشاره به اینکه باید کالایی تولید شود که قیمت و کیفیت آن رقابتی باشد، گفت: برای این کار باید سرمایه اجتماعی خود را افزایش دهیم و تنها به توسعه اقتصادی صرف نیندیشیم.
 
سلیمانی با بیان اینکه فضا برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی آماده شده، اظهار کرد: بخش خصوصی می‌تواند به احداث بخش خصوصی مبادرت ورزد و در زیر ساخت‌هایی که می‌تواند سودآور باشد سرمایه گذاری کند.
 
وی افزود: افزایش قیمت در شهرک‌ها برای متقاضیان در دولت تدبیر و امید نداشتیم
 
معاون صنایع کوچک با بیان اینکه  در مناطق ویژه اقتصادی امتیازات ویژه‌ای برای سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفته شده، تصریح کرد: در استان همدان نیز یک منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد.
 
سلیمانی با اشاره به اینکه 1.8 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در دولت تدبیر و امید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شده، ادامه داد: این میزان در حالی است که از ابتدای تشکیل شهرک‌های صنعتی تا کنون 3.8 میلیارد دلار سرمایه خارجی انجام شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به طرح رونق، خاطرنشان کرد: در کشور تا کنون 8 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات به صنعت در قالب طرح رونق  پرداخت شده است.
 
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه 31 شرکت مدیریت صادرات در کشور در راستای سیاست‌های اقتصاد مقامتی تشکیل شده، افزود: 7 نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی در نیمه دوم سال در کشورهای خارجی برگزار می‌شود که کنسرسیوم‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات در آن‌ها می‌توانند شرکت کنند.
 
سلیمانی با بیان اینکه بازاری در بورس برای صنایع کوچک ایجاد کردیم، تصریح کرد: پیش از این واحدهای کوچک نمی‌توانستند وارد بورس شوند اما امروز این امکان برای ورود آنان در فرابورس فراهم شده است.

Leave A Reply