فعالان خوشه سنگ قم به بغداد می روند

0

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم؛ از حضور فعال و گسترده فعالان خوشه سنگ قم در چهل و سومین نمایشگاه بین المللی بازرگانی بغداد خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قم؛ امیرطیبی نژاد با اعلام این خبر اظهارداشت: یکی از قدیمی ترین و بزرگترین رویدادهای بازرگانی در منطقه عراق، با سابقه ای چهل و دوساله، تحت عنوان نمایشگاه بین المللی بازرگانی بغداد – عراق در این کشور برگزار می گردد که فرصتی است تا ظرفیت و توان تولیدات سنگ قم درآن به نمایش گذاشته شود.
 
وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 11 آبان به مدت 10 روز برگزار می گردد افزود: در این نمایشگاه صنایع مختلفی همچون سنگ و ساختمان حضوری فعال دارند که عامل توسعه و فعالان خوشه سنگ قم با برنامه ریزی و منسجم در قالب دو گروه تخصصی در آن حضور خواهند داشت.
 
طیبی نژاد با اشاره به ضرورت برنامه ریزی منسجم و بلند مدت و پرهیز از اقدامات شتاب زده و بدون برنامه در حضور و عرضه تولیدات داخلی در خارج گفت: طی دوران گذشته حضور بی برنامه و بدون هماهنگی و انفرادی، نتایج مناسبی را برای کشور و صنعت داخلی نداشته و ما با نگاه به تجربیات بدست آمده و استفاده از مدل های علمی و بهره گیری از دانش روز بدنبال حضوری موثر و با ثبات در بازارهای جهانی هستیم.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم با بیان اینکه خوشه سنگ قم در ماههای نخست فعالیت خود می باشد تصریح کرد: خوشه سنگ استان قم در سال جاری به عنوان یکی از پروژه های کشوری اقتصاد مقاومتی تعریف شده است، لذا می طلبد تا فعالان این خوشه در مدت کوتاهی با بهره گیری از تجربیات سایر خوشه های کسب کار استان قم و کشور، بتواند موفقیت های بزرگی بدست آورد.
 
وی ادامه داد: این حضور گروهی، مقدمه ایست برای فعال سازی یک کنسرسیوم موفق و قوی در بازارهای صادراتی و امیدواریم همین گونه که با دست پر در این نمایشگاه می روند بتوانند با فعالیت های تخصصی بازرگانی و بازاریابی با دستی پر نیز برگردند.
 
طیبی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست های صادراتی دولت و سازمان صنایع کوچک اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به رکود صنعت ساختمان در کشور صنایع و تولیدات مرتبط با صنعت ساختمان بایستی نگاهی صادراتی و برون نگر به صنعت و بازارهای تولیدات خود داشته باشند و خوشبختانه طی چند سال اخیر نیز همین گونه بوده است که افزایش حضور تولیدکنندگان قم در نمایشگاه های خارجی، تشکیل کنسرسیوم های صادراتی و ایجاد نمایشگاه های دائمی فروش در خارج گواه این مدعاست.
 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم در پایان تاکید کرد: شرکت ها و بنگاه های کوچک و متوسط با استفاده از این فرصت ایده آل می توانند تجارت و محصولات خود را به نمایندگان دولتی، سرمایه گذاران، توزیع کنندگان، نمایندگان سازمان ها، تجار و مقامات رسمی و نیز شهروندان عراقی معرفی کنند.
 
گفتنی است در نمایشگاه بغداد-عراق دو گروه 5 و 8 نفره از تولیدکنندگان سنگ استان قم برای معرفی محصولات و توانمندی های استان قم در صنعت ساختمان حضوری فعال و جدی خواهند داشت.

Leave A Reply