قرارداد پروژه توسعه خوشه صنعتی فرآوری آبزیان بوشهر با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت منعقد شد

0

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین انعقاد قرارداد پروژه توسعه خوشه صنعتی فرآوری آبزیان استان بوشهر گفت:خوشه های صنعتی نقش محوری و بارزی در سیاستهای اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه یافته ایفا می نماید.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، توسعه از طریق ابداء خوشه ای نقش محوری و بارزی در سیاست های اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه یافته و در کشور ما در چهارچوب سیاستهای اقتصاد مقاومتی دارد.
 
وی افزود: 389 خوشه صنعتی در کشور شناسایی و 68 خوشه اجرایی و خاتمه یافته و در استان بوشهر 5 خوشه شناسایی شده که تا کنون 1 خوشه خاتمه یافته و خوشه آبزیان استان امروز آغاز به کار می کند.
 
وی توسعه خوشه های صنعتی, کنسرسیوم های صادراتی و شرکت های مدیریت صادرات را از برنامه های اقتصادمقاومتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خواند و برای تحقق 100 درصدی برنامه های اقتصاد مقاومتی این سازمان ابراز امیدواری کرد.
 
معاون استاندار بوشهر نیز در این آیین گفت: نیاز روز افزون جمعیت جهان به مواد غذایی و اندیشه کسب در آمد هر چه بیشتر آبزیان و ایجاد اشتغال موجب رشد و توسعه تکنولوژی فرآوری و صنایع شیلاتی در جهان شده است به گونه ای که عمل آوری و بسته بندی انواع آبزیان، امروزه منبع کسب در آمدهای ارزی در بسیاری از کشور هاست.
 
وی شناسایی و توسعه خوشه‌های صنعتی را از مهمترین برنامه‌های دولت در این بخش اعلام و با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش آبزیان بوشهر گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، مهم‌ترین زمینه توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال را در استان می‌توان در صنعت شیلات جست‌و‌جو کرد.
 
سعید زرین فر تصریح کرد: فرصت‌های شغلی جدید و کارآفرینی در عرصه شیلات و توجه به جنبه‌های اقتصادی کسب وکار در شیلات و حمایت‌های قانونی، ترویجی و ایجاد مراکز کارآفرینی و ترویج فرهنگ عمومی کارآفرینی، بسترهایی هستند که برای کارآفرینی در عرصه شیلات استان ضروری است.
 
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی بوشهر گفت: خوشه صنعتی آبزیان به‌عنوان رابط بین بخش دولتی و خصوصی، سیاست بلندمدت توسعه محصولات خوشه را با پیگیری مناسب‌ترین استراتژی انتخاب و هماهنگی‌های لازم را بین سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی ایجاد می‌کند.
 
مهدی صفوی افزود: بعد از اجرای موفق پروژه خوشه صنعتی خرمای استان درخواست های زیادی برای آغاز پروژه توسعه خوشه صنعتی آبزیان از جانب ذینفعان این خوشه مطرح شد که پس از برگزاری مناقصه و انجام مصاحبه های تخصصی دانشگاه خلیج فارس بوشهر به عنوان مجری پروژه توسعه خوشه صنعتی آبزیان استان انتخاب شد و امروز این پروژه آغاز می شود.
 
وی افزود: هم اکنون 60 درصد میگوی کشور در استان بوشهر پرورش و تولید می‌شود و 80 درصد میگوهای پرورشی تولیدی در استان صادراتی است و  ۱۲ هزار صیاد استان سالانه ۶۰ هزار تن انواع آبزیان صید می‌‌کنند.

Leave A Reply