خوشه‌های صنعتی بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر تشکیل می‌شود

0

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر گفت: این استان دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه‌های تولیدی و اقتصادی است که بر این اساس خوشه‌های صنعتی تشکیل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی صفوی ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه  توسعه خوشه صنعتی فرآوری آبزیان در بوشهر با اشاره به وجود 19 شهرک و ناحیه صنعتی در استان بوشهر اظهار داشت: برای تکمیل زیرساخت‌های برق، آب، گاز، راه دسترسی، خیابان‌کشی و فاضلاب  این شهرک‌ها و نواحی برنامه‌ریری لازم انجام شده است.
 وی هدف از اجرای خوشه‌های صنعتی را  افزایش سرمایه اجتماعی و فرهنگ سازی دانست و خاطرنشان کرد: با توسعه خوشه‌های صنعتی در استان بوشهر ضمن افزایش مشارکت تولید کنندگان و فعالان اقتصادی و تجار در توسعه این برنامه تولید و صادرات این محصولات افزایش می‌یابد.
  مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر با بیان اینکه اجرای پروژه توسعه خوشه صنعتی  در استان بوشهر سبب افزایش اشتغال می‌شود گفت: با توجه به اینکه یکی از استراتژی‌های توسعه صنایع کوچک و متوسط، ایجاد خوشه‌های کسب و کار است، در این راستا مطالعه امکان سنجی خوشه صنعتی آبزیان استان بوشهر تکمیل شده است.
 صفوی تاکید کرد: این استان دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه‌های تولیدی و اقتصادی است که بر این اساس خوشه‌های صنعتی تشکیل می‌شود.
 معاون استاندار بوشهر با تاکید بر نیاز روز افزون به مواد غذایی در جهان خاطر نشان کرد:  نیاز روز افزون جمعیت جهان به مواد غذایی و اندیشه کسب در آمد هر چه بیشتر آبزیان و ایجاد اشتغال سبب رشد و توسعه تکنولوژی فرآوری و صنایع شیلاتی در جهان شده به گونه‌ای که عمل آوری و بسته بندی انواع آبزیان، امروزه منبع کسب در آمدهای ارزی در بسیاری از کشورها است.
 سعید زرین‌فر  شناسایی و توسعه خوشه‌های صنعتی را از مهمترین برنامه‌های دولت در این بخش اعلام و با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش آبزیان بوشهر گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، مهم‌ترین زمینه توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال را در استان می‌توان در صنعت شیلات جست‌و‌جو کرد.
 وی  تصریح کرد:فرصت‌های شغلی جدید و کارآفرینی در عرصه شیلات و توجه به جنبه‌های اقتصادی کسب وکار در شیلات و حمایت‌های قانونی، ترویجی و ایجاد مراکز کارآفرینی و ترویج فرهنگ عمومی کارآفرینی، بسترهایی هستند که برای کارآفرینی در عرصه شیلات استان ضروری است.

Leave A Reply