مطالعه امکان سنجی خوشه صنعتی دستبافته های نخی خراسان شمالی انجام می شود

0

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت: مطالعه امکان سنجی خوشه های صنعتی دستبافته های نخی روستای روئین خراسان شمالی در برنامه کاری این شرکت قرار گرفته و انجام می شود.
سیاوش وحدت در گفتگو با خبرنگار نسیم امروز، اظهار کرد: خراسان شمالی از ظرفیت و پتانسیل های ویژه ای برای ایجاد و توسعه خوشه های صنعتی برخوردار است و لازمه موفقیت در این امر نیز وجود اطلاعات کافی و مشارکت نهادهای دست اندرکار است.

وی گفت: خوشه صنعتی به مجموعه ای از واحدهای کسب و کار اطلاق می شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت های یکدیگر، به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می پردازند که از چالش ها و فرصت های مشترک برخوردارند.

وحدت توسعه صنعتی خوشه ها را یک استراتژی نوین برای کشورهای صنعتی و در حال توسعه عنوان کرد و افزود: در این راستا شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی به منظور ایجاد و توسعه خوشه صنعتی بر اساس ظرفیتهای موجود در استان تلاش می کند.

وی گفت: برای اینکه یک محصول قابلیت توسعه در قالب خوشه صنعتی را داشته باشد باید دارای ویژگی های مشخص باشد که با مطالعه شناسایی و امکان سنجی مشخص می شود.

وحدت اضافه کرد: در حال حاضر مدل توسعه خوشه کسب و کار فرش و آبنبات در استان انجام شده و پس از اتمام مطالعه امکان سنجی توسعه خوشه پلاستیک، مطالعه امکان سنجی دو خوشه خشکبار فاروج و صنایع دستی اسفراین در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: مطالعه امکان سنجی خوشه های صنعتی دستبافته های نخی روستای روئین خراسان شمالی در برنامه کاری این شرکت قرار گرفته و انجام می شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت: افزایش درآمد سرانه، ایجاد اشتغال، رشد و توسعه درون زای مبتنی بر توانمندیها و … از جمله نتایج توسعه خوشه های صنعتی است.

Leave A Reply