۱۳ میلیون دلار صادرات کنسرسیوم‌های صادراتی فرش، کفش و زعفران خراسان‌رضوی‌

0

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی گفت: کنسرسیوم‌های صادراتی فرش، کفش و زعفران با حمایت شرکت شهرک‌ها شکل گرفته‌اند، مجموعاً ۱۳ میلیون دلار صادرات برای واحدهای صنعتی عضو داشته‌اند.
مسعود مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در شهرستان‌های سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن تعداد سه شهرک و سه ناحیه صنعتی وجود دارد که به‌جز ناحیه صنعتی داورزن که در ابتدای سال 95 مصوب شد سایر شهرک‌ها و نواحی در حال بهره برداری هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی افزود: شهرک‌ها و نواحی یاد شده در 540 هکتار زمین ایجاد شده و بالغ بر 260 هکتار از این مساحت، کاربری صنعتی دارد، تاکنون حدود 40 درصد از اراضی قابل واگذاری طی 151 قرارداد به متقاضیان واگذار شده است. تعداد قراردادهای منعقده معادل 4 درصد کل استان است.

مهدیزاده بیان کرد: تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده در این شهرک‌ها و نواحی 80 واحد است که 3 درصد کل استان را شامل می‌شود، از مجموع 80 واحد بهره برداری تعداد 19 واحد غیرفعال هستند.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود در شهرستان‌های مذکور تامین شده و تا پایان سال جاری انشعاب گاز شهرک‌های صنعتی خوشاب و سبزوار 2 نیز تکمیل می‌شود، برای تامین این زیرساخت‌ها علاوه بر هزینه کردهای قبلی، از ابتدای سال 93 تاکنون بالغ بر 33 میلیارد ریال هزینه شده که حدود 65 درصد آن از محل منابع داخلی شرکت شهرک‌های صنعتی استان تامین شده و الباقی از محل اعتبارات استانی با رایزنی‌های شرکت کسب شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در شهرک‌ها و نواحی یاد شده تعداد 80 فقره از قراردادهای منعقد شده به بهره برداری رسیده است ادامه داد: تعداد 63 واحد آن فعال و با اشتغال بالغ بر 1100 نفر در حال فعالیت است.

مهدیزاده اظهار داشت: علاوه بر ایجاد بستر مناسب سرمایه‌گذاری با مهیا کردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد واحد صنعتی، مجموعه‌ای کامل از خدمات قابل ارائه در شرکت شهرک‌های صنعتی جهت مساعدت به سرمایه گذار در شناسایی ایده مناسب سرمایه گذاری، تامین منابع مالی، شناسایی بهترین ماشین آلات و روش تولید، پایه گذاری سیستم‌های مدیریتی مناسب در ابتدای شروع به کار یک واحد تولیدی و کمک به افزایش بهره وری، کاهش هزینه‌های تولید و توسعه فروش بازار محصولات واحد صنعتی در حال فعالیت در حوزه معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌ها پیش بینی شده است.

وی گفت: اطلاع رسانی خدمات نرم افزاری و ارائه این خدمات به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان به طور عادلانه انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی اضافه کرد: در 11 ماهه سال 95، مبلغ 1448 میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات طرح رونق به 111 طرح و واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و نواحی استان پرداخت شده است، در این بازه زمانی برای 17 واحد صنعتی به مبلغ بیش از 60 میلیارد ریال ضمانت از محل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک صادر و تعداد 29 پرونده مصوب و در حال بررسی با مبلغی حدود 300 میلیارد ریال ضمانت نامه به زودی صادر می‌شود.

مهدیزاده تصریح کرد: کنسرسیوم‌های صادراتی فرش، کفش و زعفران با حمایت شرکت شهرک‌ها شکل گرفته‌اند؛ مجموعاً 13 میلیون دلار صادرات برای واحدهای صنعتی عضو داشته‌اند و دو شرکت مدیریت صادرات که با مساعدت این شرکت موفق به اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت شده‌اند و در سه ماهه چهارم سال جاری سه میلیون دلار گردش مبادلاتی داشته‌اند.

وی گفت: در راستای رفع نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی در سال 95 تعداد بیش از 23 نیاز فناورانه در واحدهای صنعتی استان شناسایی که تاکنون 5 مورد آن با حمایت این شرکت رفع شده است.

Leave A Reply