خوشه چاقوی زنجان در سال جاری راه اندازی می شود

0

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: خوشه چاقوی استان زنجان با نگاه صادراتی در سال‌جاری راه‌اندازی می‌شود.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان، ایرج احمدی اظهار داشت: شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان تا کنون خوشه های روی، فرش و کفش را بر اساس ضوابط و اولویت ها و در جهت حمایت از تولید و رونق این محصولات تشکیل داده است.
 
وی با بیان اینکه در سال‌جاری امکان‌سنجی خوشه چاقوی استان زنجان به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها، اجرا می‌شود، ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌ها پس از اتمام طرح امکان‌سنجی، خوشه چاقوی زنجان تا شهریورماه سال‌جاری با نگاه صادراتی راه‌اندازی می‌شود.
 
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه ملیله نیز در نقشه فراگیر کشوری و شناسایی خوشه‌های کسب و کار به عنوان یکی از خوشه‌های پیشنهادی استان زنجان است، افزود: چاقو با توجه به شرایط پیش آمده در رنکینگ بالاتری قرار داشته و جزو اولویت‌ها می باشد.
 
احمدی با اشاره به اینکه صنعت چاقوسازی به عنوان یک صنعت بومی در حال تهدید می باشد، بیان داشت: با توجه به فعالیت افراد زیادی در این صنعت، اهمیت بالایی دارد.
 
وی با بیان اینکه توسعه خوشه‌های صنایع دستی را می‌توان به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان واگذار کرد، اظهار کرد: در راستای ایجاد خوشه‌ها در استان به نوعی تداخل در امور هم مشاهده می‌شود که نمونه آن اجرای طرح تکاپو توسط اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.
 
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه به دلیل کمبود اعتبارات، هر سال، یک خوشه در استان راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: در مجموع 9 خوشه در استان شناسایی شده است.
 
احمدی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی استان زنجان در زمینه ایجاد خوشه‌ها، خوشه روی بوده که در حال حاضر فعالیت آن متوقف شده است، اضافه کرد: در حال حاضر خوشه‌های کفش و فرش استان فعال هستند.
 
وی با اشاره به اینکه سال گذشته عاملان خوشه فرش استان زنجان به کشور آلمان اعزام شده و در نمایشگاه دموتکس حضور داشتند، افزود: در سال‌جاری هم فعالان خوشه کفش هیدج به شهر تبریز اعزام می‌شوند و از کارگاه‌های آنها بازدید می‌کنند.

Leave A Reply