برگزاری جلسه هم اندیشی و بررسی برنامه عمل خوشه فرش دستباف و گلیم نقش برجسته استان ایلام

0

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی ایلام گفت: مدل توسعه خوشه های صنعتی یکی از الگوهای علمی و اجرایی توسعه کسب و کار در جهان به شمار می رود که با راه اندازی و گسترش آن ها می توان به اشتغال زایی پایدار در استان کمک کرد.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان ایلام، مرتضی دارایی در جلسه هم اندیشی و بررسی برنامه عمل خوشه فرش دستباف و گلیم نقش برجسته استان  اظهار کرد: توسعه خوشه نیازمند هم افزایی و همکاری فرابخشی است زیرا با توجه به اهمیت و گستردگی این مقوله نیاز به همراهی و یاری همه حوزه های مرتبط با آن است.
 
وی با اشاره به اینکه خوشه فرش دستباف و گلیم نقش برجسته استان در سال 95 به اتمام رسیده است، ادامه داد: این خوشه سال گذشته در میان خوشه های کشور از حیث عملکرد و کیفیت اجرا و فعالیت به عنوان دومین خوشه برتر ایران انتخاب و معرفی شده که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مورد تجلیل قرار گرفت.
 
مدیرعامل شهرک های صنعتی استان ایلام افزود: وجود و فعالیت خوشه های صنعتی دستاوردهای بسیاری در حوزه های مختلف دارد و با توجه به اینکه خوشه مقوله و سامانه ای اقتصادی و اجتماعی است، بنابراین در آن هم موضوع فرهنگ و سنت و هم اقتصاد نهفته است.
 
وی بیان کرد: گلیم نقش برجسته و فرش دستباف یکی از داشته ها و ظرفیت های منحصر به فرد ایلام قلمداد می شود که نیاز است آنها را بیشتر و گسترده تر به کشور و حتی بیرون از مرزها معرفی کنیم.
 
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی ایلام تصریح کرد: علاوه بر خوشه فرش دستباف و گلیم نقش برجسته ، چهار خوشه دیگر شناسایی و مطالعات امکانسنجی آنها انجام گرفته که به ترتیب اولویت توسعه این خوشه ها اجرایی می شود.
 
دارایی برنامه نهایی آموزشی، اجرایی نمودن آموزشگاه فرشبافی، ریسندگی و بافندگی و تهیه کاتالوگ فرش دستبافت را از مهمترین مسائل مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.

Leave A Reply