واحدهای تولیدی صنایع‌دستی حمایت می‌‌شوند/ تشکیل خوشه چاقوی زنجان

0

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: از واحدهای تولیدی صنایع‌دستی استان که در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند، حمایت‌های ویژه‌ می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زنجان، ایرج احمدی صبح امروز در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان زنجان گفت: در بحث واگذاری زمین به تولیدکنندگان صنایع‌دستی، می‌توانیم شرایط نقدی قیمت زمین را کاهش و تعداد اقساط را افزایش دهیم.
وی با تأکید بر حمایت از تولیدات صنایع‌دستی بیان کرد: تقویت محصولات صنایع‌دستی به‌ویژه بندسازی در این زمینه از مهم‌ترین کارها به‌شمارمی‌رود و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز مطابق برنامه‌ریزی‌های خود با اولویت‌بندی، اقدام به تشکیل خوشه‌های صنعتی می‌کند.
به گفته احمدی، تاکنون خوشه‌های صنعتی روی، فرش دستباف و کفش هودج تشکیل شده و نتایج مطلوبی نیز به همراه داشته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان از تشکیل خوشه چاقوی زنجان خبر داد و گفت: فراخوان انتخاب عامل توسعه این خوشه منتشر شده و تا پایان دی‌ سال جاری کارهای مربوط به انتخاب عامل توسعه خوشه صنعتی چاقوی زنجان به پایان می‌رسد.
وی به ضعف بسته‌بندی در صنایع‌دستی استان اشاره و تصریح کرد: همان‌گونه که دنیا در عرصه‌های مختلف پیشرفت کرده، صنعت بسته‌بندی کالاها نیز به‌مرور زمان، پیشرفت کرده و امروزه بسته‌بندی، خود به علمی گسترده تبدیل‌شده است که فعالان صنایع‌دستی استان نیز باید به تأسی از سایر جوامع، توجه ویژه‌ای به بسته‌بندی محصولات خود داشته باشند.
احمدی صنعت بسته‌بندی را یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین عوامل مؤثر عرضه کالا و موفقیت در کسب بازار اعلام کرد و افزود: این صنعت همه فعالیت‌های تولیدی و بازرگانی را در جهان متوجه خود کرده به‌نحوی‌که اگرچه مقوله جدیدی در صنعت و اقتصاد نیست؛ ولی با تحولاتی که به وقوع پیوسته، به عاملی تعیین‌کننده در موفقیت عرضه کالا و خدمات تبدیل‌شده است.
وی گفت: البته شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان چندین بار اقدام به برگزاری تورهای بازدید از نمایشگاه‌های مختلف درزمینه صنعت بسته‌بندی کرده و در آینده نیز برگزاری چنین برنامه‌هایی را در راستای توانمندسازی و به‌روزرسانی مدیران واحدهای تولیدی در زمینه‌های مختلف ازجمله صنعت بسته‌بندی در دستور کار خود دارد.

Leave A Reply