دوره آموزشی آشنایی با روش‌های کاهش هدررفت و مدیریت مصرف آب

0

دوره آموزشی آشنایی با روش‌های کاهش هدررفت و مدیریت مصرف آب در صنعت در سازمان صنايع كوچك و شهرک‌های صنعتي ايران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرک‌های صنعتي ايران، با توجه به اهمیت منحصر به فرد آب در توسعه صنعتی، اين دوره آموزشی به منظور ارتقاء دانش کارکنان سازمان صنايع كوچك و شهرک‌های صنعتي ايران و شركت‌هاي استانی درخصوص آشنایی با روش‌های کاهش هدررفت آب و مدیریت مصرف آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، به مدت 8 ساعت به‌صورت حضوری برای كارشناسان معاونت فنی اين سازمان و به‌صورت ویدئو کنفرانسی برای 164 نفر از كارشناسان بخش فنی، مدیران برخی شهرک‌ها و نواحي صنعتي و شرکت‌های خدماتی شرکت‌های استانی برگزار شد.
در اين دوره آموزشي دو روزه، آقای خالصی دوست از کارشناسان بخش خصوصی و مؤسسه تحقیقات منابع آب وزارت نیرو به تدريس روش‌های کاهش هدررفت و مدیریت مصرف آب در صنعت پرداخت.
آشنایی با مفاهیم بالانس یا تراز آب و روش‌های ارزیابی تلفات ظاهری، روش‌های ارزیابی و تعیین تلفات واقعی آب، چگونگی ممیزی آب مصرفی و آب به حساب نیامده و معرفی روش‌های کارآمد در جهت کاهش هدررفت آب و روش‌های مدیریت بهینه مصرف آب با استفاده از فنآوري‌های جدید و پیوسته، از جمله سرفصل مطالب ارائه شده در این کارگاه آموزشی بود که در چهار جلسه دو ساعته برگزار شد.
گفتني است، به منظور ارتقاء کیفیت دوره‌های آموزشی بعدی، در پایان این دوره، فرم‌های ارزشیابی بین شرکت کنندگان توزیع شد. بررسی این فرم‌ها نشان می‌دهد که به لحاظ میزان موفقیت از نظر ارائه مطالب علمی و تجربی، این دوره آموزشی توانسته است به درجه خیلی خوب از نظر شرکت کنندگان دست پیدا نماید.
شايان ذكر است، دوره آموزشی آشنایی با روش‌های کاهش هدررفت و مدیریت مصرف آب در صنعت به همت کمیته ساماندهی مدیریت منابع آب و معاونت فنی و با همکاری گروه آموزش معاونت توسعه مديريت، منابع و امور استان‌هاي سازمان صنايع كوچك و شهرک‌های صنعتي ايران در روزهای یکشنبه و دوشنبه پنجم و ششم اسفند در سالن اجتماعات اين سازمان برگزار شد.

Leave A Reply