دوره آمادگي براي مشاركت با شركت‌هاي آلماني

0

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۱۱۲ نفر از واحدهاي صنعتي ۲۳ استان مختلف کشور در دوره‌های آموزشی آمادگي براي مشاركت با شركت‌هاي آلماني حاضر و بیش از ۱۰۰ موضوع مرتبط با صنعت در این دوره‌ها مطرح شد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اصغر مصاحب با بیان این مطلب در گردهمايي دانش آموختگان دوره آمادگي براي مشاركت با شركت‌هاي آلماني که صبح امروز (چهارشنبه) در سالن اجتماعات صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: شبكه سازي و تقويت ارتباطات، ايجاد شبكه‌هاي فرعي به‌عنوان پيشروان ارتباطات صنعتي ـ تجاري با طرف‌هاي خارجي در آينده و ايجاد هسته مركزي از گروه‌هاي مختلف صنعتي براي بين‌المللي سازي SMEهاي كشور از اهداف برگزاری این دوره بود.
 
وي با یادآوری این‌که در آبان 1395 اولين گروه مدیران منتخب صنايع كوچك برای آموزش به كشور آلمان اعزام شدند، اضافه كرد: اين اعزام پنج محور را در دستور کار داشت که فراگیری مباحث نظری، بازدیدهای میدانی از کارخانه‌های کشور آلمان و تحقيق، توسعه و فنآوري‌هاي نوين از جمله آن‌ها بود و مقرر شد ارزیابی‌های شش ماهه از اين دوره‌ها انجام شود.
 
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که ساختار آموزشی این دوره در آلمان شامل ۴ هفته و ۱۸ روز است، اظهار داشت: این دوره‌ها موضوعات مدیریتی، تخصصی و بازدیدهای گروهی را دربر دارد و فارغ التحصیلان به‌عنوان سفیران صنایع کوچک در کشور معرفی می‌‌شوند تا مروج و رابط این موضوع باشند.
 
مصاحب با بیان این‌که ۱۱۲ شركت كننده از واحدهاي صنعتي كشورمان در این 5 دوره شرکت داشته‌اند، ادامه داد: بیش از ۱۰۰ موضوع مرتبط با صنعت در این دوره‌ها مطرح شد و ۱۱۲ شرکت کننده از ۲۳ استان مختلف کشور موفق شدند در اين رويداد حضور يابند.
 
وي با بیان این‌که بازدیدهای انفرادی و اختصاصی از ۵ هزار شرکت آلمانی از جمله فعالیت‌های شکل یافته اين دوره آموزشي بوده است، گفت: از بیش از ۶۰ شرکت نيز بازدید گروهی به‌عمل آمد.
 
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پايان خاطرنشان كرد: در جريان دوره‌های آموزشی صنايع كوچك ايران با مشارکت شرکت‌های آلمانی حدود ۱۸۰ میلیون یورو قرارداد جديد ميان شركت‌هاي ايراني و آلماني منعقد شد كه اشتغالزايي براي ۱۰۵ نفر جدید از نتايج آن بود.
 
گفتني است، گردهمايي دانش آموختگان دوره آمادگي براي مشاركت با شركت‌هاي آلماني با هدف شبكه سازي و تقويت ارتباطات، ايجاد شبكه‌هاي فرعي به‌عنوان پيشروان ارتباطات صنعتي ـ تجاري با طرف‌هاي خارجي در آينده و ايجاد هسته مركزي از گروه‌هاي مختلف صنعتي براي بين‌المللي سازي SMEهاي كشور با همكاري مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، وزارت امور اقتصادی و انرژی آلمان(BMWi)  و انجمن همکاری‌های بین‌المللی آلمان (GIZ) صبح امروز در سالن اجتماعات صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

Leave A Reply